Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

KIA EV6 és Sportage: két orientációs pont a konkurenciának

2022. május 30. - Várkonyi Gábor Autóblog
Nem győzöm csodálni azt, ahogyan csendben, rendben, akkurátusan és aprólékosan, a célt szem előtt tartva gyűri maga alá a koreai autóipar a konkurenciát.

281896658_499943651921921_1878049734905594480_n.jpg

Van válaszuk a digitális kihívásokra, és hitelesek is ezekben a kérdésekben, hiszen ezt a kompetenciát világszinten is azonosítják a koreai iparral.

Zsugorodás helyett offenzívában vannak. Gyakorlatilag nincs olyan szegmense az autóiparnak, ahol ne ajánlanának valamit a vevőknek. Régen ezt a VW csoport csinálta, amely mára az érvénybe lévő kimondott stratégiája szerint nem kíván tovább fáradni ezzel.

Akarnak valamit mesélni magukról. Például azt, hogy szeretnek még autót gyártani, és szeretnek gondolkodni azon, hogy mi lehet az igénye a vevőknek, és különböző szegmensekben különböző megoldásokkal készülnek.

281702519_499944218588531_53865014021716440_n.jpg

Nem hanyagolják el a formatervezést. Sőt, igyekeznek olyat alkotni a témában, ami figyelembe veszi azok ízlését, akiknek szánják az adott modellt. Triviális kijelentésnek tűnik, de koránt sem az, ami a megvalósulását jelenti ezeknek a célkitűzéseknek.

A használhatóságot az "innovációs öncél" elé helyezik.

Figyelnek a TCO-ra, legalábbis ami az első és másod életutat jelenti az autóknál, ami meg azután következik, azt tényleg nem feladata már figyelni manapság egy gyártónak.

Csupa csupa olyan dolog ez, ami részleteibe menő átgondoltságot, odafigyelést és vevői elégedettség keresést jelent. Akik ezeket a képességeket a csúcsra vitték, azok uralták a piacot 5-10-20 éve. A koreaiak nem voltak restek tanulni tőlük, és a munka mára beért. Ezt a két autót vezetve pedig nyugodtan ki merem jelenteni, hogy jelenleg nincs olyan gyártó, amely komplexitását tekintve ennyi terülten tud egyszerre ennyi mindent ilyen általánosan magas színvonalon teljesíteni, a nem prémium szegmensben.

282300384_499943925255227_7566164684155683122_n.jpg
Kinél van még meg a szegmentálás ilyen biztos tudása, mint most a KIA/Hyundai kettősénél? Hol adnak egyszerre a legkisebb kategóriától a hátsókerekes élményautóig mindent? Többféle crossover és suv modell mellett emelt és szebbé varázsolt 5 ajtós kompakt autón át divat kombin keresztül a hagyományos paletta teljes lefedéséig...

Mindemellett világverő és ehhez képest egész megfizethető villanyautókkal.
Az ős rivális japánokhoz képest az esetek többségében kifinomultabb, vagy minimum olyan kifinomult anyagválasztással és összeszereléssel.

A Sportage formaterve szerintem kifejezetten jól sikerült, van hozzá dízel, mild hibrid benzines, sima hibrid, és PHEV hajtás is. Itt sem szerénykedtek. A felszereltségi csomagok logikusak, a kezelhetőség példás. Ahol kell, maradtak a gombok, ahol nélkülözhető, ott a touch screen. Ergonómiából majdnem ötös, egyedül a váltogatandó klíma/infotainment panel megszokást igénylő.

282558708_499943821921904_8093079841880945758_n.jpg
A vezethetőség stimmel, nincs bőgő motor, bénázó, lassú váltóval, vagy döcögő, feleslegesen kemény felfüggesztés. A holtérkamera, amely a műszercsoportba vetíti a mögöttünk történő eseményeket kiváló ötlet, ahogy a figyelmeztető hang is, ami jelez, ha a telefonunkba bambulva a pirosnál nem vennénk észre, hogy megindult a sor.

Ez utóbbi egyébként nem tudom hány éve az első olyan újdonság, amely nem lassítani, vagy atyáskodni akar felettem, hanem a haladást segíti elő. Mérhetetlenül örvendetes.
Helykínálat? Praktikum, átláthatóság? Nincs hiba, sehol.

282632727_499944151921871_3933906958463437570_n.jpg

Az tűnik fel, hogy nem tűnik fel semmi. Nincs elrontott, vagy feltűnően diszharmonikus tulajdonsága. Kiszolgál. Ő van értem, és a kezem alá dolgozik. Nem mutat többet magából, mint ami, és röhejes árakkal sem borzolja a kedélyeket. Top.

EV6? Lassan nem marad olyan összehasonlító teszt szerte Európában, ahol ne verné tönkre a teljes mezőnyt. Hála Istennek az importőr az alapmodellt adta tesztre. Nekem a nemzetközi bemutatón a sorozat "teteje" ugyanolyan "sok" volt, mint szinte minden villanyautóból a csúcs kivitel.

281871941_499944435255176_7154568347419780850_n.jpg

Ez az egyszerű, relatíve olcsó, 170 lóerős. 58 kWh-s belépő modell egyszerűen kerek volt, minden szempontból. Tisztán futott, elég volt a teljesítménye, az ismert előnyöket a sorozatból a gyors töltés kapcsán ez is tudja, ahogy a jó helykínálat és a praktikus belső is széria.

Semmi sem alibi jelenleg a KIA palettáján. A szállítási nehézségek náluk is próbára teszik ugyan a vevők idegeit, de ez jelenleg általános probléma. Ha egyszer kijövünk ebből az időszakból, akkor az újraosztás eredményei szembetűnőek lesznek. Aki mindenben megteszi a megfelelő erőfeszítéseket, az aratni fog...

282775791_499944015255218_3658680564051152427_n.jpg

283866274_499943721921914_7567656502971520175_n.jpg

281817129_499944375255182_5732195331174676464_n.jpg

283881680_499944291921857_8971611835188129866_n.jpg

281949457_499944498588503_4957528519539611873_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4517843831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása