Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Három óra alatt ötven kilométerre elég áram: Németországban áramkorlátozásra figyelmeztetnek, ha beütne a krach

2023. január 16. - Várkonyi Gábor Autóblog

Három óra alatt ötven kilométerre elég áram. Így nézne ki a Szövetségi Hálózati Ügynökség vezetője szerint a privát wallbox-ok áramkorlátozása a gyakorlatban, ha beütne a krach Németországban.

325310280_850487436010436_1476525562931293117_n.jpg

Pár hete volt egy hír arról, hogy Svájcban korlátoznák a villanyautók töltését energetikai vészhelyzet esetén. Nem foglalkoztam a hírrel, mert nagyon könnyű belőle szenzációhajhász szöveget gyártani, hiszen kontextusba helyezni bonyolult feladat, és a lényege a hírnek mégiscsak az, hogy egy nagyon nagyon valószínűtlen forgatókönyv esetén megteremtik a jogi kereteket arra, hogy korlátozzák a villanyautók töltését. Ennyi és nem több. Nincs relevanciája a dolognak, megítélésem szerint, arra viszont jó, hogy riogatni lehessen vele, amivel megint lehet adni egy löketet a "törzsi háborúnak". Ha már Svájc, akkor villanyautózás szempontjából sokkal izgalmasabb terv, hogy egyenlő adózási feltételeket akarnak hamarosan teremteni, jövedéki szinten is, a különböző hajtások esetében. Ezt tartom igazságosnak én is. Erről a hírről írtam is korábban, a jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni.


Svájc azonban csak egy kitérő a mostani posztban. A "Netzagentur" vezetője, Klaus Müller arra figyelmeztetett, hogy a növekvő számú privát tulajdonú hőszivattyú és wallbox, valamint a rekord számú igénylés napelemek és ehhez hasonló eszközök kapcsán destabilizálja a német hálózatot, és annak érdekében, hogy a "minimum szolgáltatást" minden körülmények között biztosítani lehessen, fel kell készülnie a lakosságnak arra, hogy a magántulajdonú eszközöket is távolról korlátozni fogják, ha a helyzet úgy kívánja.

Ez, ahogy a bevezetőben írtam, Müller szerint úgy nézne ki, hogy ugyan nem állítják le mondjuk a wallbox-on keresztül egy villanyautó töltését egy háztartásban, hanem drasztikusan csökkentik a teljesítményt, erre hozta példaként azt, hogy 3 óra alatt akkor is lehet 50 kilométerre elég áramot vételezni, ha épp gondban van a hálózat. Ha kedvezően számolunk, akkor egy kisebb villanyautó esetében mondjuk 14 kWh 100 kilométer..

"Ha továbbra is ilyen sok új hőszivattyú és wallbox lesz telepítve, akkor túlterhelési problémáktól és lokális áramkimaradásoktól kell tartani, ha nem cselekszünk", nyilatkozta Müller.

A hatóságok kidolgoztak egy tervet arra, hogy hálózati csúcsok esetén hogyan lesz beosztva az áram, ez a rendelet jövő januártól lépne életbe Németországban. Ez alapján a központi korlátozások lényegében bármikor érinthetnék a lakosságot, ha a helyzet úgy kívánja.

A hőszivattyúk esetében "közel zavartalan működést" garantálnak. Engem mondjuk a "közel zavartalan" szöveg nem nyugtatna meg, inkább érzem jó marketing szövegnek, és előre gyártott exkuzálásnak, de majd meglátjuk.

A hír pár órája kering a német portálokon, elég nagy visszhanggal.

Hogy mi is az a Szövetségi Hálózati Ügynökség, és milyen komolyságú szervezetről van szó, az a honlapjukra kattintva könnyen megérthető bárki számára.

Ahogy a régi mondás tartja: kibírnám röhögés nélkül, amikor induláskor észrevenném, hogy 150 kilométer helyett ötvenre elég zaft van az autóban három óra után.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4418027228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csorsza 2023.01.18. 09:33:45

Jó reggelt kivánok!
Kezdi visszavenni a kezdeményezést a politikától a józan műszaki szemlélet (miután elmentek a friccek megint a falig. nekik mindig kell egy Sztálingrád...).

gigabursch 2023.01.18. 10:04:21

@csorsza:
Hogy a németek (ill. irányítóik) meg milyen szinten segghülyék, azt meg jól bemutatja az alábbi cikk is.
Számomra megdöbbentő.
index.hu/kultur/jardasziget/2023/01/17/falurombolas-nemetorszag-rwe-muemlek-templom-kastely-schumacher-rajna-koln-lutzerath-verfarkas-lignit-banya-koszen/

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2023.01.28. 22:04:10

Áram azonos adózása a benzinnel?
Érdekes... de hogy fogják ellenőrizni, hogy a lakás áramfogyasztását mire fordítótták?
És ha a napelemekből "adózatlanul" tölti? Nap adó is jön?
süti beállítások módosítása