Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A frissített Renault Clio tartja a színvonalat: nem véletlenül a kategóriájának meghatározó kisautója

2023. július 12. - Várkonyi Gábor Autóblog
Rögtön az autóból kiszállva mindig a legjobb megírni egy-egy menetpróbát, de erre a legritkább esetben van idő, ezúttal kihasználom az alkalmat, amíg várok a gépemre.

347564044_777197830863167_3869699278600691500_n.jpg

Brüsszel környékén vezethettük a frissített Renault Clio-t, ami túlzás nélkül kategóriájának meghatározó kisautója, és nem mellesleg több, mint 16 millió legyártott példánnyal a francia autógyártás legnagyobb darabszámban eladott autója.

Kétszer is volt év autója, az első és harmadik generációban, és sportos modelljei minden autóbolondnál különleges helyet foglalnak el, hiszen ár/mosoly az RS modellek nagyon elől versenyeztek. Igen, már csak múlt időben, a jelenlegi francia adószabályok, valamint az EU-s CO2 kvóták kinyírták a hot hatch kategóriát. Meg lassan az egész kisautó szegmenst is. Erről kérdeztem a felelős gyári szakembert a sajtótájékoztató után, aki elmondta, hogy a konkurensek kiesése számukra örvendetes, ők egyelőre kitartanak a kategória mellett, és minden egyes eltűnő autóval nagyon szeletet hasíthatnak ki a kétségkívül zsugorodó tortából.

Míg a többiek "felülről lefelé" nézik a palettát, és egyre kevésbé érzik fontosnak, hogy erőlködjenek a kis haszonkulccsal eladható, cserébe nehezen CO2 kvótázható kisautókkal, addig a franciák hagyományosan innen vezetik le a volument, és lépnek feljebb. Az "alapokat" adó kategóriát tehát nem hagyhatják el.

347584121_777197660863184_6535825850479939811_n.jpg
A Clio különböző generációin keresztül mutatták be a hajtásláncokkal kapcsolatos átalakulás folyamatát.
A 33 éve bemutatott első generációban az eladások háromnegyede benzines volt, harmada dízel. 1998-ban a kettes Clio esetében ez 2/3 1/3 arányban osztozott a benzin javára, és ez volt a legtöbbet eladott sorozat, több, mint 5,6 millió darabbal.

Az idén nagykorúvá váló Clio III esetében már egészen kiegyenlített arányok voltak, de meg is fordult a dízel javára a modell mix, 55 százalékkal, míg 44% volt a benzin, a maradékon meg LPG.

2012-ben a Clio IV esetében megkezdődött a dízel csúcs után az enyhe hanyatlás, még mindig 51% volt az öngyulladós, és 47% a benzin, és továbbra is az LPG volt a színesítő harmadik út.

A most frissített Clio V 4 éve van piacon, és, mivel a világ közben drasztikusan változott, már csak 12% volt a dízel eladás tavaly, 57% a benzin, 8% LPG, és a zseniális E-tech full hibrid 23%.

Ennek megfelelően az E-tech irányába ment a fejlesztés további hangsúlya, mivel a CO2 szint ezzel tartható könnyedén.

347560703_777197574196526_73761735410141386_n.jpg
A kisautó kategória egyébként a Renault adatai szerint megoszlási szinten 60% benzines arányt mutatott minden márkát tekintve, már csak 7% dízelt, 21% hibridet, és 7 % teljesen elektromost.

A Renault esetében nem keverik a dolgokat, dedikált elektromos platformban hisznek a villanyosoknál, és minél hatékonyabb hajtást lehetővé tévő belsőégésűt befogadó platformot adnak a többieknek.

Egyes piacokon a frissített Clio esetében is megmarad a dízel. 65 lóerővel indul a paletta (benzines), a csúcs az eddiginél 5 lóerővel erősebb E-tech, ami 145 lóerős lett. Phev nincs.

Az E-tech hajtás esetében kihangsúlyozták az F1-ből származtatott tudást, ami nyilván jó marketing fogás, a gyakorlatban sokkal jobban izgatott, hogy 4,5 literes fogyasztást könnyedén lehetett produkálni az 1,2 kWh akku segítségét igénybe vevő hajtáslánccal, ami nem CVT rendszerű, tehát egészen autószerű vezetési élményt ad.

A gyári adat egyébként 4,2 liter, azaz éppen 95 gramm CO2..

347614502_777197894196494_1587096435175912675_n.jpg
Városi körülmények között 80 százalékban a villanyhajtás mozgatja az autót, ez a gyár által kommunikáltak szerint 40% fogyasztás csökkenést jelent a sima benzines hajtáshoz képest.

A Nissan származék 1.6 szívó benzinest egyébként két villanymotor egészíti ki, ezek nyomatéka pont elég ahhoz, hogy minden helyzetben nagyon élvezetes és azonnal lehívható nyomatékkal gazdálkodjunk.

Ma már nincs olcsó kisautó, és egyre nehezebb kihozni a "business case-t", éppen ezért örvendetes, hogy az igénytelenedés helyett a prémium irányába tolják a Clio-t. A Megane E-tech-hez hasonlóan prémium gyártókat megszégyenítően magas színvonalú a kidolgozás, sokat javítottak a kormányzás karakterisztikáján, és összességében is nagyon nagyon szolid érzetű a frissített Clio. Titkos tipp!

356191317_777197967529820_27348322704891877_n.jpg

356195060_777197737529843_4444469224087372214_n.jpg

347583292_777197477529869_8084427609296594591_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr8418165592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása