Korábban írtam arról, hogy a Renault reorganizálásának a keretében többek között cél az, hogy leválasszák a belsőégésű/hibrid technológiával foglalkozó vonalat a tisztán elektromos kompetenciával rendelkező vonalról.
Ez lehetővé teszi azt is, hogy a Nissan partnerségével alkotott szövetséget új alapokra helyezzék.
A kínai Geely-vel egy 50-50%-os vegyesvállalatot fog alapítani a Renault, előzetes megegyezés alapján. A cég székhelye London lesz, és a tervek szerint jövőre alapítják meg a vegyesvállalatot. 19.000 alkalmazott, 17, hajtáslánccal foglalkozó gyáregység globálisan, és három nagy K+F egység tartozik majd a cég kötelékébe.
5 milliós kapacitásról szólnak a hírek, azaz könnyen lehet, és ez elvileg tervbe is van véve, hogy a kínai-francia cég belsőégésű motorokkal nem csak a saját partnereit látja majd el, hanem bérgyártást is végezhet külsős márkáknak. A Geely többek között Volvo és Daimler résztulajdonnal rendelkezik, mint ismeretes, és Renault-hoz pedig továbbra is kapcsolódik a Nissan és a Mitsubishi.
A Nissannal közös vállalat hasonló minta szerint épülne fel, de kizárólag akkus elektromos kompetenciákkal. A Renault-Nissan között a szellemi tulajdon kérdése újabb súrlódási pont, hiszen érthető módon a japánok garanciákat várnak arra, hogy a kínaik felé is elköteleződő franciák ne "szivárogtassanak".
Itt újra érdemes megjegyezni, hogy belsőégésű kompetenciába is fektetnek globálisan gondolkodó komoly piaci pozíciókkal rendelkező vállalatok.