A VezeTECH podcast készítői hívtak meg műsorukba nemrég. Az adás leírását megosztom veletek.
"Ebben az epizódban elsőként feltérképezzük Európa, Kína és az Egyesült Államok autóipari volumenét, a járműgyártás és a vásárlói piac területeit is érintve. A nagyobb nemzetközi kitekintés után körbejárjuk az európai járműgyártás helyzetét, hogy hogyan jutott el idáig és elhelyezzük a globális piacon. Végül szó lesz Magyarország jelenlegi pozíciójáról a nemzetközi autóiparban és megkérdezzük a szakértő véleményét a mobilitás jövőjéről.
„Felnő egy új és nagyon erős konkurens a világ autópiacán” – mondta Gábor a globális iparágat érintően. Több adásban is szó volt a Kínai márkák gyorsütemű térhódításáról, azonban a 12. adásban az is kifejtésre kerül, hogy ez mikor kezdődött el, illetve, hogy Kína már rég nem csak a koppintásokhoz ért. A szakértő arról is beszél ebben az epizódban, hogy milyen szintű és számú fejlesztések zajlanak az országban, de ha meghallgatod az adást megtudhatod, hogy Magyarország jelenleg mit ad hozzá az európai akkumulátor gyártás iparához.
A műsort Kovács Balázs az AMS Group alapítója és Dian Gergely, járműipari mérnök, a DV-Eco alapítója vezetik, akik arra keresték a választ, hogy:
- Mit kell tenni ahhoz, hogy a ZalaZONE beruházás megtérüljön és milyen lehetőség van benne?
- Hazánkban nagyüzemben zajlik a motorgyártás, mi lesz ezzel a következő évtizedekben Magyarországon? Hogyan alakul ez át?
- Mit képvisel jelenleg az autó a társadalmunkban?
- Mikor kezdődött a Kínai járműgyártási piac liberalizációja?
- Milyen mítoszok maradtak fenn a hazai autógyártással kapcsolatban?
- Mik a jelenlegi világpiaci megatrendek?
- Megtalálhatóak-e a technológiai trendek Magyarországon is?"
A teljes beszélgetést a VezeTECH Youtube csatornáján tudjátok megnézni.