Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Zuhannak a nyugati autógyártók eladásai Kínában

2024. október 31. - Várkonyi Gábor Autóblog
Az elmúlt pár napban elég sok minden történt a világ autóiparában, amiről igyekszem számot adni, akkor is, amikor ilyen mennyiségű programmal vagyok megpakolva, mint az elmúlt három hétben.

464282949_1071552924760988_282472865776330281_n.jpg

A jetlag a barátod, amikor fel kell dolgozni a lemaradásokat.


Több, igazán figyelemre méltó hír volt a napokban, melyek egyelőre nem jártak akkora visszhanggal, mint gondoltam volna.

Ami biztosnak tűnik, az az, hogy a nyugati gyártók eladásainak zuhanása Kínában még drámaibb, mint ahogy azt sejteni lehetett. Mindegy, mely gyártót vizsgáljuk, a kép szinte mindenhol ugyanaz. Véres árháború és kiszorítósdi zajlik, ami a kínai cégeket is meg fogja tizedelni, és könnyen lehet, hogy tovább tart majd csata, mint a nyugatiak pénzügyi lőszere.

Az olyan biztosnak hitt pontok, mint a Porsche, amelyről azt gondolná az ember, hogy hidegen hagyja a vásárlókörét a legtöbb globális autóipari folyamat, szintén súlyosan érintettek. Pedig Porschét sem azért vesz az ember, mert szüksége van rá, hanem azért, mert vágyik rá. 80% elektromos autós eladási arányt céloztak be az évtized végére. Nem fog összejönni, sőt, a cég pénzügyi vezetője a legutóbbi negyedév eredményeinek ismertetése kapcsán markáns kijelentést tett: Ha nem vonják vissza azonnal a 2035-ös szabályozásokat az EU-ban, akkor "Európa szegényháza lesz Németország". Lutz Meschke ráadásul kilátásba helyezte, hogy a Porsche letér az eddigi elektromos autó stratégiájáról, mert láthatóan nem erre vágynak a törzsvevői.

A Toyota sem túl szép eredményekkel büszkélkedhet eddig idén, bár ebben valóban sok egyszeri faktor is szerepet játszik. Az éltanuló hibáira ugyanakkor mindenki jobban odafigyel. Kína nekik is nehezen megy, Japánban nagyot hasaltak a harmadik negyedévre, a visszahívások nyomják a nyereségességet, és most éppen az Egyesült Államok piaca sem teljesen zökkenőmentes nekik. A Toyota-Hyundai közeledés közbe egyre jobban testet ölt, és ez hadüzenet Kínának.

A BYD tovább menetel, Q3-ban árbevétele először előzte meg a Tesláét, Kínában pedig több autót ad már, mint a teljes VW konszern, minden márkájával együtt. A növekedés alapja a hibrid kínálat sikere, a teljesen elektromos autók eladása enyhén visszaesett Kínában, ahol a gyilkos árháború a BYD-nak is fejtörést okoz a szegmensben. Továbbra is otthon adják el az autóik 90 százalékát, tehát növekedési potenciál, az bőven van.

A VW háza táján most épp a sánta és a púp esete látható, krízis minden irányból, úgy, hogy a szakszervezetek és a politika a jelek szerint nem érti, hogy mekkora átalakulásnak kellene megtörténnie ahhoz, hogy fit maradjon a gyártó. Sztrájkok sem lehetetlenek, ami további veszteségeket vetít előre.

A Xiaomi meg leverte a Taycant a Nordschleifén. Ja, a Rimac-ot is. OK, nem egy széria autóval, de akkor is figyelemre méltó eredmény.

Minden eresztékében ropog az eddigi világrend. Az autóiparban is.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9618720826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása