Várkonyi Gábor Autóblog

40%-kal több balesetet okoznak az elektromos autók a SUV szegmensben

2019. augusztus 30. - Várkonyi Gábor Autóblog

A kis kategóriás elektromos autókkal kevesebb a baleset, mint a klasszikus kisautókkal, azonban a luxus és SUV szegmensben az elektromos hajtású autók 40%-kal több balesetet okoznak, mint a hagyományos társaik. Ez derül ki a svájci AXA biztosító felméréséből.Két dolgot kell hangsúlyozni az elején:…

Tovább

“A harmónia iránti igényem korlátozott!” – Ferdinand Piëch emlékére

Néhány nappal ezelőtt hunyt el a modern autóipar egyik legnagyobb alakja. Ferdinand Piëch nem kevesebbet ért el, mint hogy a középszerű Volkswagen csoportot világcéggé és az autóipar meghatározó vállalkozásává varázsolta. De hogyan is jutott el a csúcsra Ferdinand Porsche unokája?Ma a Millásreggeli…

Tovább

A Plug-In Hibrid a második legnagyobb hazugság az elektromos autó után

Az elektromobilitás egyik legnagyobb kritikusa Fritz Indra, német mérnök, aki karrierje során megfordult az Alpinánál, az Audinál és a GM-nél is, és a mai napig aktív tanácsadói és oktatói szerepben is. Igyekszem a lehető legtöbb szemszögből bemutatni a jövő autózásával kapcsolatos álláspontokat,…

Tovább

A VW vezér Diess a Teslára pályázik

A VW vezér Diess állítólag meg akarja szerezni részben vagy egészben a Teslát. Sajtóhírek szerint Diess azonnal lépne, ha rajta múlva, mert hozzá akar jutni azokhoz az elektromos autós kompetenciákhoz, amelyekben a Tesla továbbra is vezető szerepet tölt be. A pénze meglenne a VW-nek a lépéshez, de…

Tovább

Újrapozicionálja magát a Fiat

Az Autocar értesülései szerint mélyreható változások előtt áll a Fiat márka. Az elmúlt években sajnos már csak vegetál az egykoron meghatározó és első számú európai autógyár. A modellkínálat kiöregedett, fejlesztések nem igen voltak az elmúlt években, az aktuálisan talán legjobb ár/érték arányú autó…

Tovább

Gyengülnek a kínai gyártók a hazai piacukon

  Vesznek-e villanyautót szubvenciók nélkül Kínában? Két kulcsfontosságú tényező befolyásolja jelenleg a kínai autópiacot. Egyrészt a kormányzat jelentősen csökkentette az elektromos autók támogatását, aminek hatására erősen visszaesett a kereslet irántuk. Másrészt a kínai gazdaság lassulása…

Tovább

Milyen hatással van a családi támogatás a hétszemélyes autók piacára?

Ma reggel a Futómű rovatban a családi hétszemélyes autók piacáról volt szó. Egyáltalán, van-e még ilyen a piacon? Meddig számít családinak egy autó és honnantól nevezhető SUV-nak? Bár árcsökkenés tapasztalható a hétszemélyes használt autók piacán, a támogatás nem ugyanúgy alakította az árakat az 1-3…

Tovább

GDP-növekedés, legfrissebb autóipari hírek: A Trend FM Nap Vendége voltam

Mekkora hányaddal bír az autó- és járműipari szektor az 5,1 százalékos GDP-növekedésben? Milyen hatásai lehetnek az európai trendeknek a magyar autógyártásra és vásárlásra? Mi a helyzet a globális autópiacon? Mi zajlott az autógyártó cégeket érintő közelmúltbeli fúziók hátterében? Többek között…

Tovább