Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Továbbra is a Toyota a legértékesebb autómárka a világon

2020. június 30. - Várkonyi Gábor Autóblog

2_2.png

A Kantar piackutató cég ebben az évben is elkészítette a világ legértékesebb autómárkáinak listáját. A top 10-ben öt német, három japán és két amerikai márka található. A Toyota változatlanul a legértékesebb autómárka a világon.


A Tesla ebben a versenyben három helyet lépett előre, a negyedik helyre, megelőzve a Hondát, a Fordot és a Nissant.

A Tesla 22 százalékos értéknövekedése majdnem elég volt ahhoz, hogy a világ top 100 brandjébe kerüljön, 11.35 millárd dollárra becsült márkaértékével.

Három autómárka fér bele a top 100-ba. A Toyota 28.39 milliárdra becsült márka értékével a negyvennyolcadik helyen van. A Mercedes-Benz ötvenhatodik, a BMW hatvanegyedik. Más márkák nem férnek fel a listára.

A top 10 autómárka a Teslán kívül mind csökkent márkaértékben az elmúlt évben.

"2008 óta az autószektor értéke csökkent, és soha nem tért vissza oda, ahol a válság előtt volt. Nagyon más ez, mint a többi szektor, mert például a luxusipar egy döccenő után visszarendeződött oda, ahol korábban volt"  – mondta el Graham Staplehurst, a Global BrandZ stratégiai igazgatója.

Az egyes márkák értékét abból számítják ki, hogy mi a cég piaci kapitalizációja, és a felmérések alapján milyen a vásárlók hozzáállása a céghez. Az autós cégek részvény árfolyamainak csökkenése és a koronavírus miatti megakadása az elektromos autózásnak a két fő okozója annak, hogy 7.2 százalékot csökkent a tíz legértékesebb autómárka értéke. A Kantar elemzői szerint az elektromos autók iránti kereslet növekedése a kulcsa annak, hogy a vevők újra felfedezzék a lelkesedést az autómárkák iránt.

"Ez lett volna az az év, amikor amikor minden cég masszívan nyomta volna az elektromos autóikat a piacra, de ezeket a terveket megakasztotta a vírus" – tette hozzá Staplehurst.

Az olyan márkák, mint a Mercedes, amelynek az EQ almárkával világos és egyértelmű stratégiája van a jövőre nézve, meg tudják akadályozni az értékük további csökkenését.

"Azok a cégek, amelyek folytatják az elektromos autókba való befektetést, növelni tudják majd az értéküket. Azok, amelyek bizonytalanok a jövő vízióival kapcsolatosan, továbbra is csökkenő trendben lesznek" – mondta el a Kantar elemzője, Guillaume Saint.

A top 10-ben a legnagyobb esést a Nissan szenvedte el, 18 százalékkal csökkent az értéke 8.66 milliárdra. A Honda értéke is 15 százalékot esett, kicsivel 10 milliárd dollár alatti szintre.

A Tesla értéke nőtt egyedül, mert a vásárlók úgy fogják fel a céget, mint egy "technológia céget, amely történetesen autókat gyárt".

A felmérést készítő cég szerint a Tesla a jó példa arra, hogy élmény alapon fogják fel globálisan a vásárlók az autókkal kapcsolatos elvárásaikat, és a többi gyártónak is követnie kellene azt a trendet, amely szerint sokkal többet kell nyújtani egy cégnek, mint "csupán" jó autókat gyártani. Saját "ökoszisztémát" kell létrehozni, akár energiacégekkel is összefogva, és komplex mobilitási szolgáltatásokat kell ajánlani, urbánus és hosszabb távú közlekedésre egyaránt.

A Toyota értéke is csökkent, de a nagyfokú megbízhatóság és a környezetkímélő technológiákkal való asszociáció a márka kapcsán stabilan tartja a cég értékelését, annak ellenére is, hogy például tisztán elektromos hajtás kapcsán nem sok mindent kínál még a cég.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9115974662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása