Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Lenyűgöző szakembergárdával indul a Piech Automotive

2020. október 06. - Várkonyi Gábor Autóblog
eauto.jpg
A tavalyi genfi szalonon mutatta be Anton "Toni" Piech a "Mark Zero" elektromos sportautó projektjét. Igen, annak a Piechnek a gyermeke. A 13-ból az egyik. Az "öreg" még élt, amikor a "Mark Zero" projekt a világ egyik legfontosabb autós színpadán megmérettette magát. Egyelőre nyilván csak tanulmányként. A pletykák szerint nem volt túlzottan oda a fia cégének a konstrukciójáért, szinte nyilvánosan is szakított a gyermekével. Nem volt szokatlan Ferdinand Piechtől ez a viselkedés, és ez a hidegség.

Anton mindenesetre nagy terveket szövögetett már akkor is, bár, mint nyilatkozta, "az ember nem választhatja meg a saját nevét". Jégtörőnek azért nem rossz a szakmában, ha Piech van az ember névjegyén. Mi sem jelzi ezt jobban, mint az a szakembergárda, akit maga köré gyűjtött, és akik névsora egy kisebb who is who is lehetne a német autós szakmában.

A Piech start-up technikai vezetője nem kisebb név, mint Klaus Schmidt. Ilyen névvel élnek persze egy páran Németországban. De csak egy ilyen nevű ember felelt a BMW-nél az M jelzésű autókért korábban...

Andreas Henke lesz a második ember a Piech Automotive-nál. Sok évtizedes Porsche múlttal rendelkező szakember. Hogy ez miért fontos, az mindjárt kiderül.

A svájci székhelyű cégbe Jochen Rudat is beszáll. Ő eddig a Tesla európai főnöke volt. Onnan is jöhetnek majd még később emberek.

Az autó formatervezője egyébként a magyar Varga László.

Megjelenik még a nagy nevek közül Peter Thiel is. Nemrégiben fordítottam le nektek egy interjút vele. Együtt csinálták Musk-kal a PayPalt. Többek között. Egy nagyobb adag pénzzel szállt bele a Piech Automotive finanszírozásába. Anton Piech már tavaly hangsúlyozta, hogy az induláshoz szükséges több száz millió euró nem a családtól, és főleg nem apjától származik, és a mai napig sem a Porsche család, sem a Piech család, sem egyéb szálon a céghez vagy a családokhoz köthető szinten nincs a cégben nagyobb tőkeinjekció.

A végére pedig a legújabb igazolása a "startupnak", és itt fontos a korábban említett Porsche menedzser: Matthias Müller, aki a dízelbotrány utáni Winterkorn lemondást követően 2018 áprilisáig, a legnehezebb években vezette és konszolidálta a VW konszernt, a cég "fedélzetén" van. Korábban, Porsche főnökként az ő érájában fejlesztették a Taycant.

Megyek, megnézem, hogy lehet beszerezni pár részvényt a cégtől. Ezzel a névsorral biztos, hogy komolyan gondolják a dolgot. Anton Piechben dolgozhat a bizonyítási vágy. Azt meg, ezekkel a génekkel, nem becsülném le.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1316229124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása