A tavalyi genfi szalonon mutatta be Anton "Toni" Piech a "Mark Zero" elektromos sportautó projektjét. Igen, annak a Piechnek a gyermeke. A 13-ból az egyik. Az "öreg" még élt, amikor a "Mark Zero" projekt a világ egyik legfontosabb autós színpadán megmérettette magát. Egyelőre nyilván csak tanulmányként. A pletykák szerint nem volt túlzottan oda a fia cégének a konstrukciójáért, szinte nyilvánosan is szakított a gyermekével. Nem volt szokatlan Ferdinand Piechtől ez a viselkedés, és ez a hidegség.
Anton mindenesetre nagy terveket szövögetett már akkor is, bár, mint nyilatkozta, "az ember nem választhatja meg a saját nevét". Jégtörőnek azért nem rossz a szakmában, ha Piech van az ember névjegyén. Mi sem jelzi ezt jobban, mint az a szakembergárda, akit maga köré gyűjtött, és akik névsora egy kisebb who is who is lehetne a német autós szakmában.
A Piech start-up technikai vezetője nem kisebb név, mint Klaus Schmidt. Ilyen névvel élnek persze egy páran Németországban. De csak egy ilyen nevű ember felelt a BMW-nél az M jelzésű autókért korábban...
Andreas Henke lesz a második ember a Piech Automotive-nál. Sok évtizedes Porsche múlttal rendelkező szakember. Hogy ez miért fontos, az mindjárt kiderül.
A svájci székhelyű cégbe Jochen Rudat is beszáll. Ő eddig a Tesla európai főnöke volt. Onnan is jöhetnek majd még később emberek.
A svájci székhelyű cégbe Jochen Rudat is beszáll. Ő eddig a Tesla európai főnöke volt. Onnan is jöhetnek majd még később emberek.
Az autó formatervezője egyébként a magyar Varga László.
Megjelenik még a nagy nevek közül Peter Thiel is. Nemrégiben fordítottam le nektek egy interjút vele. Együtt csinálták Musk-kal a PayPalt. Többek között. Egy nagyobb adag pénzzel szállt bele a Piech Automotive finanszírozásába. Anton Piech már tavaly hangsúlyozta, hogy az induláshoz szükséges több száz millió euró nem a családtól, és főleg nem apjától származik, és a mai napig sem a Porsche család, sem a Piech család, sem egyéb szálon a céghez vagy a családokhoz köthető szinten nincs a cégben nagyobb tőkeinjekció.
A végére pedig a legújabb igazolása a "startupnak", és itt fontos a korábban említett Porsche menedzser: Matthias Müller, aki a dízelbotrány utáni Winterkorn lemondást követően 2018 áprilisáig, a legnehezebb években vezette és konszolidálta a VW konszernt, a cég "fedélzetén" van. Korábban, Porsche főnökként az ő érájában fejlesztették a Taycant.
Megyek, megnézem, hogy lehet beszerezni pár részvényt a cégtől. Ezzel a névsorral biztos, hogy komolyan gondolják a dolgot. Anton Piechben dolgozhat a bizonyítási vágy. Azt meg, ezekkel a génekkel, nem becsülném le.