"Ez badarság", mondja Peter Thiel egy mai Welt interjúban arra, hogy a villanyautót használók egy része azt gondolja, hogy a választásával megmenti a bolygót.
A PayPal-t többek között Muskkal alapította Thiel. Nagyrabecsülésük egymás iránt kölcsönös. Elsők között invesztált a Facebook-ba, fél millió dollárból 1 milliárdot csinált ezzel a húzással. Karizmatikus, rendkívül okos üzletember, érdemes figyelemmel kísérni a munkásságát.
Néhány kulcs gondolat az interjúból, ami a környezetvédelemmel és az autóiparral is összefügg:
Thiel nem nagy rajongója a mainstream zöld politikának, legalábbis a Greta Thunberg-féle elképzeléseknek biztosan nem támogatója. Azt állítja, hogy jobban tudna hinni ezekben a dolgokban, ha látná, hogy szélesebb spektrumban és őszintébben lehetne beszélni ezekről a kérdésekről, mint most.
"Az a mód, ahogyan ma a tudományos munkákat finanszírozzuk, melyben azonos gondolkodású bizottságok, társaságok adnak pénzt azonos gondolkodásúaknak, arra a következtetésre juttatott engem, hogy még ha az ember által is okoz folyamat a klímaváltozás, a tudományos megközelítés emögött szükségszerűen rossz megközelítésekből táplálkozik."
"Úgy, ahogy ez most megy, hiteltelen és korrupt."
Ha Thiel klímapolitikus vagy klímakutató lenne, és komolyan is gondolná a dolgot, mindenképpen alapjaiban más megközelítéssel élne. Itt érkezünk meg az elektromos autókhoz. Ezzel kapcsolatban ugyanis kifejti, hogy ez egy ál-válasz a kérdésre.
"Mágikus gondolkodással határos, ha mindenki, aki Németországban vagy Kaliforniában egy elektromos autót vezet, azt hiszi, hogy egy példa a világnak, és mindenki követni akarja majd."
Szerinte a szennyezést egyszerűen exportáljuk Kínába és Indiába, amivel összességében még nagyobb gondot okozunk. A klímaváltozás kérdését sokkal inkább globálisan kellene felfogni, és nem svéd kislányok vonatozásaival kellene foglalkozni, hanem Kínával és Indiával szemben masszív vámokkal és korlátozásokkal kellene fellépni, amíg nem tesznek lépéseket a környezetvédelem érdekében.
A nukleáris energiáról is beszélt, amely szerinte a legfontosabb és legtisztább energiaforrás, és a "klímalobbinak mindenhol a világon ezt kellene propagálnia".
A teljes interjú itt olvasható.