Várkonyi Gábor Autóblog

Hogy állnak az egyes autógyártók széndioxid-kibocsátás kapcsán?

2020. október 13. - Várkonyi Gábor Autóblog
121485698_761855594612501_1486863743873558717_n.jpg
A Transport & Environment kiadott egy jelentést arról, hogy nagyjából a félidőt nézve hogy állnak az autógyártók széndioxid-kibocsátás kapcsán flottaátlagban. Hol valószínű a büntetés és ki úszhatja meg, mert megcsinálta a házi feladatát. Vagy éppen megvette a házit mástól...


Mint köztudomású lassan, az idei az első év, amikor 95 gramm/kilométeres "mozgó" átlagot teljesíteni kell. Azért mozgó, mert nem minden autóra egyformák a szabályok, az autó tömege például az "egyéni" szinteken befolyásolja a konkrét autó határértékét. Az átlagnál könnyebb autókra szigorúbbak az előírások. Az átlagnál nehezebbeknél pedig mehet a 95 gramm fölé a kibocsátás kilométerenként. Az idei évben ráadásul még kiveszik az átlagból a legnagyobb CO2 lábnyommal rendelkező autókat.

A T&E számításai szerint a villanyautók ugrásszerűen megemelkedett kereslete segít betartani a szinteket. Tegyük hozzá, hogy ezt rengeteg adóösztönzővel és büntetéssel együtt erőszakolták ki a piacon. De el kellett indulni az irányba.

10 év alatt a legnagyobb, 9%-os csökkenést érték el átlagosan CO2 kibocsátásban az autók az EU-ban, amely a mostani statisztikákban 111 grammnál van. Tehát azért még mindig messze a 95 grammtól.

A brüsszeli szervezet igazgatója szerint jövőre már minden hetedik autó az EU-ban PHEV lesz az új autóknál.

  • A PSA várhatóan be tudja tartani a szinteket. Egyrészt egyszerűen nem adnak el olyan autót, ami túl lenne a limiten, ha nem tudnak mellé megfelelő mennyiségű villanyost is eladni, másrészt eleve sok a viszonylag kicsi autó a portfólióban.
  • A Volvo is jól áll. Nagyon sok a PHEV autójuk, és a teljesen elektromos XC40 is kigördült már.
  • A BMW, amely sok nagy és drága autót gyárt, a legtudatosabban készült a prémium gyártók közül az EU-s szabályozásra. Rengeteg a PHEV és alacsony kibocsátású dízel a kínálatukban.
  • A Daimler, a VW csoport és a Jaguar Land Rover vélhetően túlcsúszik a limiten.
  • A Daimlernél kevesebb a PHEV, ami nélkül nem megy egy olyan gyártónak, mint ők, de hamar meg lesz oldva a probléma, a villany és PHEV offenzívájuk most jön.
  • A VW egyszerűen elképesztő mennyiségű egyéb autót is gyárt PHEV és villany mellett, az ID család meg csak jövőre fogja érzékelhetően csökkenteni az átlagukat.
  • A JLR pedig egyszerűen híján van annak, hogy elegendő elektrifikált autót tudjon kínálni, annak ellenére, hogy elektromos SUV náluk volt az elsők között.
  • A Fiat-Chrysler megvette a Tesla kvótáját, amivel a Tesla túlélt, az FCA meg biztosította a nyugalmát a következő időszakra. Számítások szerint 1 milliárd euró fölötti büntetésre számíthattak volna.
  • A Renault, Nissan, Toyota és Mazda 2 grammra vannak a határtól, ez akár még össze is jöhet, de ha mégsem, akkor azért a még emészthető szintű büntetést jelentheti nekik a dolog az idei évben.
  • A Renaultnál csak a ZOE eladásai 15 grammal húzták le az átlagot, ami fantasztikus.
  • A Hyundai 3 grammal van egyenlőre átlag fölött, a KIA hét grammal. Ez fájni fog, ha nem tudják megfordítani a trendet év végéig. Kezelni ezt úgy lehet, hogy mindent lehúznak a minimumra értékesítési szinten, ami rosszat tesz az átlagnak, és agresszívan tolják a villany palettájukat, amivel egyébként nagyon jól állnak.


Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr8516237352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dany 2020.10.13. 14:33:35

Nem annyira tragikus, aki időben lépett, be tudja tartani.

A Zoé eladások nekem is feltűntek, Model 3 után a legtöbbet adták el belőle.

miert? 2020.10.13. 15:21:38

Az első félév adatai alapján úgy tünik, az idei jelentős megszoritást többé-kevésbé sikeresen teljesitik az autógyártók. A 2. félévben pedig további javulás várható mindenkinél az elektromos jármüvek arányának novekedése miatt.
Jövőre a 95g/km nem változik, de az elszámolás szigorúbb lesz. Ennek alapján nem látszik vészterhesnek a jövö év sem.
Kedves Gábor, úgy tünik, az európai ipar leépülése miatti félelmed eltúlzott volt, és az ipar alkalmazkodása erőteljesebb, mint azt korábban gondoltad. Szerencsére.

üdvözlettel

Ui: A jelentés szerint a legnagyobb probléma, hogy a környezetvédelem szempontjai megint csak részlegesen érvényesülnek. A nagy tömegü (SUV) PHEV autók esetében a kibocsátott CO2 csak papiron csökken, a valóságban nem. És a számuk nő.

Dany 2020.10.13. 21:58:13

@miert?: Tisztán látszik, csak a kvótára mennek. 2021-et lazán le fogják még hozni.

Shadowbull 2020.10.13. 22:16:46

@Dany: "A Zoé eladások nekem is feltűntek, Model 3 után a legtöbbet adták el belőle."

Europaban speciel tobbet adtal el belole mint Model 3bol. Meghozza nem is kevessel.

Dany 2020.10.14. 06:58:03

@Shadowbull: Nem is értem, miért nem csinál a többi gyártó is egy ilyen kis kompaktot, CO2 gond le lenne tudva vagy 5-6 évre. Városban ez a jó és használható méret, 5 méteres tankokkal nem tudnak parkolni, hatótáv se kellene 500km, vennék az összeset, mint a cukrot, nem győznék gyártani. Ezek, meg a SUV-ok mennének tovább.

Aki nem tud alkalmazkodni, azokért a gyártókért nem is kár. Még ezen felül beszüntetném a CO2 kredit vásárlást, és a többi kialakulna magától.