
Úgy tűnik, megvan az EU áldása is a PSA-FCA egyesülésre, vezető sajtóorgánumok egybehangzó hírei legalábbis erről szólnak. A versenyjogi kérdéseket megnyugtatóan tisztázták, a fenntartások a könnyű haszongépjárművek piacával voltak kapcsolatosak. Az EU képviselői szerint a két cég együtt túlzottan nagy részét uralná a piacnak.
Ezt a "problémát" azzal oldották meg, hogy a PSA beleegyezett abba, hogy növeli a Toyota emblémás, Proace néven árult autók gyártási darabszámát, akár az Expert vagy a Jumpy kárára is, egyúttal megengedi, hogy a Toyota vonatkozó modelljeit a PSA-hoz köthető hálózatban is szervizeljék.
Az összeolvadással a világ negyedik legnagyobb autógyártója fog létrejönni. A modellkínálatra természetesen kihatással lesz ez.
A kisebb autók lényegében teljesen PSA alapon lesznek gyártva a jövőben. Ez alól kivétel lesz az új 500-as, ami olasz technikát fog használni továbbra is. A jól teljesítő Tipo kérdéses a hírek szerint, a szolid technikájú, olcsón gyártható kompaktnak "világautó" szerepet szánnak, valószínűleg nem éri meg "franciásítani", viszont egyértelműen el lesz így választva az olaszok kínálatán belül.
A nagy nyertese állítólag az Alfa Romeo lehet az egyesülésnek, Tavares vélhetően tudja, mi van a kezében, és látja a befektetés megtérülését is, ha jó kezekbe kerül a cég. A Tonale a hírek szerint megint késni fog, mert ezt is át kell állítani költséghatékonyság miatt a PSA technikára.
A Maserati sorsa kérdéses. Nehéz meghatározni, hogy most miről is szól a márka, és milyen árszintre kellene pozicionálni azt. Nincs villanyautója, nincs komolyabb technológiai innovációja, és vélhetően nagyon sok pénzt kellene beleönteni a cégbe ahhoz, hogy visszaadjon valamit ebből. Nem biztos, hogy jelenleg megengedheti magának a szövetség, hogy ezzel a kísérlettel kössenek le energiákat és pénzt.