Ritkaföldfémek felhasználása nélkül, wltp szerint 600, epa szerint 480 kilométeres hatótávval, nagyon alacsonynak számító 21 kWh/100 km-es "fogyasztással" ütős érveket vonultat fel a BMW a jövő év második felétől gyártandó iX mellett. A dizájn nagyon a jövőbe mutató technológiát kidomborító akcentusokkal teli. 500 lóerő és ehhez méltó gyorsulási értékek mellett a BMW célja, hogy ezzel a modellel hatékonysági csúcsot döntsön a kategóriában.
200 kW teljesítményű gyorstöltést használva 40 perc alatt 10%-ról 80%-ra lehet feltornászni az akkuk töltöttségét.
"A BMW iX nagyfeszültségű akkumulátorait egy felelős, hosszú távú erőforrás-ciklus részeként tervezték meg a mérnökök, kivételesen magas újrahasznosítási arányt téve lehetővé. Az akkumulátorcellák, a nagyfeszültségű akkumulátor és a teljes jármű gyártásához felhasznált energia egészét kizárólag megújuló erőforrásokból nyerik ki."
Az egyik kulcs momentum számomra a sajtóanyagból. Ez pedig a másik:
„A BMW iX modellel új technológiai szabványokat állítunk az iparágban. Az iX magasabb szintű adatfeldolgozási sebességre képes és erőteljesebb szenzortechnológiával dolgozik, mint aktuális modellpalettánk legújabb tagjai. Az 5G-képes technológiák új és fejlettebb automatizált járművezetési, illetve parkolási funkciókat jelentenek, a hálózatról tölthető hajtáslánc pedig a legkorszerűbb, ötödik generációs elektromos technológiát használja” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.
A 0,25-ös alaktényező fontos a maximális hatékonysághoz, ezt elérni úgy, hogy az autó az X5-höz hasonló méretekkel rendelkezik, nagyon komoly teljesítmény.