A kínai sajtó a Huawei-Changan-CATL közös projektje kapcsán nem győzi a szuperlatívuszok emlegetését. A hármasból az autókhoz értő cégen kívül a másik két vállalat messze a legnagyobb játékos a saját területén. Szimbolikus ez az egész az autógyártás helyi értékére és jövőjére nézve.
Kell egy telekommunikációhoz értő brigád, meg egy aksikban jártas csapat. Van itt még valami, ja, igen. Autónak hívják. Az már "bárkitől" jó lesz.
Valahogy így fest ez messziről nézve. De nem is ez a lényeg: az eddigi, vertikálisan felépített OEM-beszállítói viszony van újra gondolva, nagyon okosan a kínai érdekek szerint.
A hármas csapat első sorban "kínai" hármas csapat, és ez több, mint elismerésre méltó. Deklarált cél függetlenné válni a világ nagy beszállítóitól.
A Xinhua hírügynökség szerint egy "nemzeti csapat jött létre" és a "kínai autógyártás felértékelődése zajlik."
A kínai sajtó nacionalista felhangoktól nem mentesen a kínai gyártók emancipációját emlegeti a projekt kapcsán, és megelőlegezi, hogy a három cég együtt a világ legversenyképesebb elektromos és okosautó platformját fogja létrehozni.
Forrás