A tegnapi Millásreggeliben az EU manővereit elemeztük annak kapcsán, hogy a kínai állami szubvenciókkal kitömött kínai autóipar szabályozását hogyan képzeli el Brüsszel. A helyzet nem egyszerű, ráadásul a kialakult szituáció egyértelműen az elhibázott "egy megoldásos" politikának köszönhető. Az, hogy Kína milyen stratégia mentén indul világ körüli hódító útra az iparával, nagyon régóta egyértelmű. Most úgy tűnik, felfigyeltek erre a kontinens vezetői is.
A tegnap linkelt Krone cikk és a villannyal kapcsolatos megváltozott emissziós módszertan változásról is beszélgettünk a "Futómű" rovatban, elemezve annak hatásait a tarthatatlannak tűnő 2035-ös szabályozások kapcsán.
Azok a cégek, akik az érvényben lévő szabályok kapcsán mindent feltettek a villany lapra, és nincs fontos nemzetközi águk, abban érdekeltek, hogy ne változzanak a feltételek. Azok a cégek azonban, akik Kínában is jól szerepelnek, más érdekek mentén gondolkodnak. A technológiai semlegesség és a jó partneri viszony Kínával fontos szempont számukra. Ráadásul Kína nélkül, főleg azon a merev időtávon, ahogyan az EU elképzeli az autózás villamosítását a következő évtizedben, nem fog menni a dolog, ez kézenfekvő, ha rápillantunk a termelési láncok kritikus pontjaira globálisan, akku technológia kapcsán.
Ezekről az ellentmondásokról szólt a tegnapi adás, amit a 18. perc után hallhattok a Millásreggeli honlapján.
Kép: Audi Győr