Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Mazda elsőként csatlakozott az autógyártók közül az eFuel Alliance-hoz

2021. február 08. - Várkonyi Gábor Autóblog

Lehet menni az árral, és lehet mindent egy lapra feltenni, vagy lehet még kicsi gyártóként is bátrabbnak lenni, és összetettebben foglalkozni a környezetvédelem kérdésével.

147018683_842161959915197_2764712260646955813_o.jpg
A Mazda az ékes példa erre. Az MX-30-al is egy olyan villanyautót csináltak, ami nem hatalmas akkukkal akar versenyre kelni a többiekkel, hanem egy kis környezeti lábnyommal rendelkező, jól használható villanyautó.

A hosszútávú közlekedést a cég japán vezetői nem a villanyautóval tartják optimálisan megoldhatónak, ezért keresik az alternatív megoldásokat a lehető legkevésbé terhelő mobilitásra.

Ennek a törekvésnek az egyik eleme, hogy elsőként csatlakoztak az autógyártók közül az eFuel Alliance-hoz. A szövetség olyan szervezeteket és érdekeltségeket tömörít, melyek a CO2-neutrális üzemanyagok és hidrogén gyártását és terjesztését célozzák, és valós hozzájárulást nyújtanak az emisszió-csökkentéshez a személyszállítási szektorban.

A szövetséghez első autógyártóként csatlakozva Wojciech Halarewicz, a Mazda Motor Europe kommunikációs alelnöke a következőket mondta: „Az autóiparnak jelentősen csökkentenie kell a CO2-kibocsátást. S ahhoz, hogy ezt elérjük, nem szabad figyelmen kívül hagynunk egyetlen irányt sem, amely rendelkezésünkre áll. Az üvegházhatás csökkentése és a klímaváltozás olyan összetett dolgok, melyek integrált megoldásokat kívánnak. Minden szektornak és ágazatnak hozzá kell tenni a magáét, és mindenek felett meg kell, hogy osszuk egymással a legjobb példákat, hogy a klímacélok közösen elérhetővé váljanak.”

Hiszünk abban, hogy a szükséges lépéseket megtéve a CO2-neutrális üzemanyagok és a hidrogén használata hitelesen és valósan csökkentik az emissziót, nem csak az újonnan regisztrált autók, hanem a már futó autók esetében is. Ez megnyitna egy második, gyorsabb utat - kéz a kézben az elektromossággal – a személyszállítás klímasemlegességének elérésében. Az EU idén újra áttekinti CO2-szabályzását a személyautókra és kishaszonjárművekre vonatkozóan, így pont időben vagyunk, hogy az új szabályzásban biztosítsuk az elektromos autók szerepvállalása mellett a CO2-neutrális üzemanyagot használó autók hozzájárulását is.”

Ole von Beust, az eFuel Alliance ügyvezetője hozzátette: Az eFuel Alliance célja, hogy biztosítsa a különböző technológiák közötti tisztességes versenyt, miközben támogatja és irányítja a klímavédelemmel kapcsolatos szabályzások megértését. Az elkövetkező két év különösen fontos lesz, hiszen az Európai Bizottság áttekinti a klímavédelemmel kapcsolatos főbb irányelveit. Ezeknek tartalmaznia kell az autókra vonatkozóan egy olyan részt is, mely elismeri, hogy az alacsony karbontartalmú üzemanyagok hatékonyan segítik az emisszió-csökkentési célok elérését. A különböző érdekcsoportok és szervezetek szektorokat átívelő összehozása döntő tényező lehet. Ezért várjuk a Mazdával, mint az innovációban nagy hagyománnyal rendelkező autógyártóval való együttműködést az eFuel Alliance keretein belül.”

Sosem a könnyebb utat választották, hanem azt, amiben hittek. Ettől is hiteles számomra a Mazda.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1416419620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dany 2021.02.09. 00:40:14

Amíg egy liter sima benzin olcsóbb, mint egy liter szintetikus, halott ötlet az egész.

A Mazda kijöhetett volna még először a wankel motoros-REX MX-30-al, de valószínűleg csak a CO2 kvóta miatt dobták piacra ezt a 2020-ban már kis hatótávú tisztán elektromos modellt. 50kWh alatt nehezzen lehet 2021-ben komoly versenyzőnek tekinteni egy gyártót az elektromos autó piacon.

W12petrol 2021.02.09. 11:45:48

Jol teszik! Sztem a szintetikus üzemanyagé a jövő! A villanyautozas pedig zsakutca! Mindenki tudja hogy szar, de majd ilyen lesz olyan lesz amolyan meg egy kis kompromisszum! Megy a mellébeszéd mert a politika tolja ! Aztán majd ha azok is elismerik akkor majd mindenki bevallja higy szar volt az egész csak ezt kellett mondani! Addig megy az álszenteskedés!
süti beállítások módosítása