Nem húz a hidrogén.
Annak ellenére, hogy dollár milliárdokat öltek a hidrogén technológiába egyes autógyárak, a vártnál is gyengébben teljesítenek a piacon az alternatív hajtású modellek. Arra természetesen nem számított sem a Toyota, sem a Hyundai, vagy épp a BMW, hogy mostanra milliós nagyságrendű eladások lesznek hidrogénes autókból, de azt talán ki lehet jelenteni, hogy a jelenleginél nagyobb lendületet képzelhettek el, amikor a technológiára fókuszáltak.
Mi az oka annak, hogy egyelőre nem látszik markáns előrelépés a kérdésben? Változhat-e ez? Minek kellene történnie, hogy a fosszilis alapú közlekedést nagyobb lendülettel válthassa bármi, ami fenntarthatóbbnak tűnik?
Erről beszéltem a ma reggeli Millásreggeliben. A Futómű rovatban azt is megbeszéltük, hogy Trump megválasztása milyen hatással lehet az európai döntésekre, illetve milyen politikai és gondolkodásbeli változások befolyásolhatják a kontinensünk jövőjét. Az absztrakt, környezetvédelmi kérdéseket egyre nagyobb ütemben váltják fel a megélhetési, versenyképességi kérdések, és egyelőre nem látszik a megoldás arra, hogy mindkét kérdés kielégítő módon legyen kezelve. Mit jelenthet ez 2035 belsőégésű tiltására nézve?
Hallgassátok vissza az adást a Millásreggeli honlapján, 20:20-tól Futómű rovat.