Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

2016 óta (!!) először csökkent az új autók flottaátlaga CO2 kibocsátás tekintetében az EU-ban

2021. július 02. - Várkonyi Gábor Autóblog

2016 óta (!!) először csökkent az új autók flottaátlaga CO2 kibocsátás tekintetében az EU-ban, ezt az EEA, az Unió környezetvédelmi szervezete jelentette be a mai napon.

207929008_277347327514889_319170344691311868_n.jpg

Hatalmas eredménynek van eladva a hír, az anti-autóipari lobbi szervezet, az Transport & Environment egyből közleményt is adott ki ennek kapcsán. Lám-lám, hatott a szigor az autóiparral szemben. Röviden így lehetne összefoglalni a mondandójukat.

Aki meg hajlandó összefüggésében vizsgálnia az ügyet, annak több szomorú tény is szemet szúrhat. 2016-ban megtorpant a dízelek értékesítése a hisztéria kapcsán, amit keltettek a technológia ellen. A dízelbotrány volt a kiindulási alap, és ezt ezzel nem is relativizálom, ellenben az EURO 6 temp d óta számtalanszor bebizonyosodott, hogy a technika képes tiszta lenni. Ha valamit elért a szigor, akkor ezt, és ezt lehet is ünnepelni, szerintem. Mivel a differenciált megközelítése bonyolult ügyeknek manapság nem divat, ezért érzelmi kérdést csináltak ebből. A képlet röviden: dízel rossz, benzin kicsit kevésbé rossz, hibrid egy jó kezdet, a plug-in már majdnem jó, a villany meg tökéletes. Ennyire sajnos nem egyszerű a dolog. Mindegyik megoldás jó valamire, illetve mindegyik megoldásnak van optimális terepe. Én itt sokszor azért írok, és azért dolgozom, hogy többen értsék meg, hogy saját használatukra mi a legjobb megoldás.

Mivel a dízel háttérbe lett szorítva, az autók mérete közben nem csökkent, és az autópálya kilométerek száma sem lett kevesebb a közlekedési mixben, ezért a CO2 kibocsátás az elmúlt években folyamatosan nőtt. Miért? Mert a dízel gazdaságosságát évi sok tízezer kilométert futva semmi sem tudja megverni.

Mostanra jutottunk el tehát oda, hogy a sok villany és phev autó elkezdte lenyomni a CO2 szintet. 2019-hez képest 14,5 grammal lett kisebb az átlag, 2020-ban 107,8-nál tartunk. Ez egyébként még mindig messze van attól, ami az előírás lenne.

2021-ben vélhetően tovább fog csökkenni ez.

Egy dolgot ugyanakkor ne felejtsünk el a nagy öröm közben: ez a matek úgy jön ki, hogy a villanyhajtás minden formája, tehát a tisztán elektromos és a plug-in villany aránya is zéró széndioxid kibocsátással van számolva. Ez pedig így egy átverés. Nem is kicsi.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr6816610996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása