Ahogy a Millásreggeliben is szó volt róla, újabb EU-s fórumon ment át a 2035-ös belsőégésű tiltás, bár ebben nem volt semmi meglepő, a jelenlegi politikai viszonyok alapján.
Ennek megfelelően egy általános rezignáltság volt tapasztalható az autós médiában, és a döntést ellenzők körében is, egyedül az olaszok álltak bele a vitába, végső vétóval fenyegetőzve.
A szakmai alapon bíróló hangok közül a legmarkánsabbak egyike továbbra is Prof. Dr. Thomas Koch, a Karlsruher Institut für Technologie munkatársa. A Vogel Verlagnak adott interjúból egy részlet:
VV: Ön szerint a parlament kellően tájékozódott a kérdés kapcsán? (A 2035-ös belsőégésű tiltás megszavazása a tárgy)
Prof. Dr. Thomas Koch: Az az állítás, hogy a döntés klímavédelmi szempontból született. Ez azonban csak egy ürügy, és nem támasztható alá szakmai érvekkel. Sok száz kutató írt az EU képviselőinek, és több ízben igyekeztek felvilágosítani a döntéshozókat azért, hogy ne legyenek megvezethetőek különböző ismert NGO-k –Transport &Environment valamint Greenpeace – CO2 "adathamisítása" kapcsán.
VV: Kemény szavak.
Dr. Prof. Thomas Koch: Egyszerűen hamis számokkal dolgoznak. Egy képviselő, akinek nem ez a szakterülete, első olvasatra nem tudja ezt értelmezni. Energetikai szakemberek és kutatók erre felhívták a figyelmet, és pontosan levezették, hogy CO2 megtakarítás akkus elektromos autókkal Európa számos országában egyszerűen nem megoldható jelenleg. Ennek tükrében az EU stratégiája minimum gondatlansággal vádolható a Világklímatanács ajánlása kapcsán, amely az emberiség maradék "CO2" büdzséjének az ésszerű felhasználására figyelmeztet.
Az erőltetett és gyors kiépítésével az elektromobilitásnak, az ezzel együtt járó infrastruktúra, gyártás és üzemeltetési kibocsátással időlegesen még nőni is fog a CO2 kibocsátás. Az, hogy valójában nem is a CO2 kibocsátás csökkentése a valódi cél, már ott világossá kell, hogy váljon, 3,5 tonna alatt még a zöld hidrogénnel hajtott személyautó is figyelmen kívül van hagyva.
Az interjú második felében Dr. Prof. Thomas Koch kitér arra, hogy a jelenlegi döntést lehet, hogy 2026-ban felülvizsgálják, de addigra az európai ipar végképp elveszíti a vezető szerepét a belsőégésű kompetenciák kapcsán, (amely technológiát gőzerővel fejlesztik tovább európai szakemberek segítségével Kínában), a kínai gyártók a belépő szintű mobilitást biztosító járművekkel jelentős piaci részedést fognak szerezni az EU piacán, rengeteg európai gyártó megy csődbe, vagy helyezi át a központját az EU-n kívülre, és visszafordíthatatlanul károsul, de-indusztrializálódik az európai autóipar.