Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Seat Leon: az új kedvenc Golfom

2021. augusztus 16. - Várkonyi Gábor Autóblog
A szokásos öt és fél helyett végül majdnem kilenc óra alatt értünk ma vissza Portorož-ból, de ez nyilván nem ért váratlanul az M7-es drámáját nézve. Szép nagy körben, Ausztria felé hozott a navi, így végül közel 700 kilométer lett a teljes táv, de legalább nem álltunk sehol.

238903594_309766330939655_1515620105994302563_n.jpg
A két nap pihenés után mindenképpen ki akartam írni magamból, hogy továbbra is az új Leon a kedvenc Golfom. Szubjektív kérdés ez, tudom, és nem is kijelentő módban írok itt semmit, főleg úgy, hogy különböző konfigurációk nagyon eltérő ízeket adhatnak ki testvérmodellek között is. A 8-as Golf generációjában ugyanakkor a "szokásos" szereposztás némiképpen módosult. Azt nem mondanám, hogy az eddig kicsit háttérbe szorult Leon lett az új középpontja a VW alsó-közép kategóriájának, de azt igen, hogy a fontossága növekedett. A 8-as Golf hardver oldalon továbbra is a kategória élén van, azt a kiegyensúlyozottságot, amit a futóműve, a vezethetősége, a kényelme és az általános átgondoltsága ad, azt az "autószerű autó" érzetet továbbra sem közelíti meg a konkurencia. A formavilág már nem olyan egyértelműen időtálló és semleges, ahogy eddig, akinek viszont unalmas volt, annak a mostani is az, a kezelhetőség pedig osztályelsőből a középmezőny aljára esett vissza.

De nem a Golfról írok ma, viszont ez kellett bevezetőnek ahhoz, hogy elhelyezzük a Leont a táblán. Az idegtépő, pilótavizsgát igénylő kezelés itt is adott, sajnos. A vizet facsartam ki időnként a kormányból mérgemben, hogy logikátlan almenü rendszerek egymásra doblását hogyan gondolták intuitív kezelhetőségnek. Amikor az átadáskor hárman keressük negyed óráig a napi számláló nullázásának a lehetőségét, és ezt fél tucat lépésből lehet elérni, akkor ott gond van, és ez csak egy példa.

237108302_309766474272974_967068780859492341_n.jpg
Az egy hét során ugyanakkor 1800 kilométer alatt sem jelentkezett egyetlen bug sem, azaz úgy tűnik, hogy az intenzív erőfeszítések beértek, a rendszer ebben a tesztautóban tökéletesen működött, nem volt kihagyása, lefagyása, belassulása. Fontos hír azoknak, akiket esetleg eddig elriasztott a széria elejéről származó gondok dokumentációja.

A VW csoport más autóinál is kipróbált PHEV rendszer szerintem változatlanul az egyik legjobb ilyen hajtáslánc, nagyon takarékosan üzemmel akkor is, amikor nem töltjük. Erre a szlovén szállodában nem volt lehetőség, már az csoda volt, hogy találtak nekünk még egy parkolót. A intenzív klímázással és sűrű de haladós autópályázás valamint osztrák szerpentinezés mellett is 5.5 körül alakult a fogyasztás. Parádés. Részletesebben erről a Superb iV kapcsán írtam, akit érdekel, megtalálja a blogon.

Az A3 esetében érezhetően a SUV-ok irányába toldódott az Audi figyelme a klasszikus kompakt modellje helyett. Egy két anyag ugyan szebb belül, de semmi nem indokolja a felárát annak tükrében, hogy nem agilisebb vagy lehengerlőbb, mint a Leon. Az Octavia aktuális szériájának a futóműve híján van a végső csiszolásnak, ez engem személy szerint zavar, nem eget rengető hiba, de a minden részletében átgondolt és megbízhatóan kivitelezett "német autó" érzetbe csöppent némi "megspóroljuk az utolsó simítást" jelleg. Akinek a Skodához hasonlóan tágas autó kell, annak ott a Leon kombi, akinek a lábtér a fontos, annak egyik modellben sem kell aggódnia. A Golfról pedig írtam a bevezetőben.

A Leon szép, takarékos, erős, minőségérzete egy lehelettel a Golf fölött van a beltérben, a viselkedése vezetésre inspiráló, a kormány ad visszajelzést az útról, pont kellő mértékben támogatott és cseppet sem szintetikus, ülései elsőosztályúak, a szolgáltatásai pedig a már ismert módon szerteágazóak. Nálam most ez a titkos tipp a kategóriában.

238041660_309766417606313_9103206611939536359_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9916661408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása