Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Herzt autókölcsönző is megválik a Tesla autóparkjától

2024. január 15. - Várkonyi Gábor Autóblog
Annyian írtatok nekem privát üzenetet, meg kommentet a Hertz ügy kapcsán, hogy úgy érzem, reagálnom kell.

A bejegyzést még októberben írtam, ahol már látható volt, hogy nem lesz hosszú a szerelem az autókölcsönzők és a Tesla között. Korábban a jóval profibban működő Sixt szállt ki a buliból, de a Hertznél is tarthatatlanná vált a helyzet.

396724122_838874891362127_4847847990042465177_n_1.jpg
Mint úgy pár tucatnyi témánál az elmúlt évekből, akkor is nagy mellénnyel hülyéztek le az egy szent megoldás hívei, Igazmondó Elon apostolai, amikor felhívtam rá a figyelmet, hogy flottát üzemeltetni, különösen autókölcsönzőt üzemeltetni egy rendkívül összetett feladat. Egy külön szakma, aminek vannak alapvető szabályai. Tervezhető árazás, és nagyon gyorsan reagáló gyártói szerviz háttér elengedhetetlen. Voltak, akik alapvetően PR okokból belekóstoltak abba, hogy milyen üzemeltetni komolyabb autóparkokat Teslákból, de összességében a klasszikus szereplői a piacnak elég visszafogottan reagáltak az új szereplő üzletpolitikájára.

Ahogy látható, nekik lett igazuk. Sőt, a flottakezelői világ híreiből arra következtetek, hogy ez a jövőben nem javulni fog, hanem romlani. Maradványérték, alkatrész hiány miatti állásidő, hiányzó ügyfélszolgálat, ad hoc működő szervizek, rejtett költségek jellemzik továbbra is a márkát, ez pedig nem fér bele a "nagy darabszám/vékony profit" üzleti modellbe, mint a megélhetést biztosító eszköz.

Akkor sem, és most sem állítom, hogy ez mindig így lesz. Amit állítok, és ezt fenntartom, hogy a jelenlegi üzleti modell a volumen vásárlókat inkább elriasztja, mint vonzza. Ez pedig, látva a közületi/flottás vásárlások arányát Európában, valamint a kifutó támogatásokat, egy jelentős növekedést gátló faktor lesz, amivel valamit kezdeniük kell.

Ahogy az elején kijelentették, hogy ők bizony nem költenek reklámra, aztán valahogy mégis, úgy fognak pontról pontra végigmenni mindenen, ami márpedig kell ahhoz, hogy a saját maguk által kommunikált eladási darabszámokat el tudják érni. Meg fognak küzdeni a túlkapacitás kérdésével is, pontosabban már küzdenek vele, a lefelé tartó árspirál jelensége már elérte őket, és inkább előbb, mint utóbb, valahogyan keretezniük kell azt, hogy vágytárgyból leértékelt tömegtermék lett. Lehet, hogy egy PR csapatra is szükségük lesz?

Nincs ebben semmi pikírtség. Ez egy ilyen business.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2218303027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása