Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Tesla árazása és magas üzemeltetési költségei veszteséget okoznak a Hertz autókölcsönző cégnek

2023. október 30. - Várkonyi Gábor Autóblog

Ha az üzleted profitja jelentős részben azon múlik, hogy mennyiért tudod tovább értékesíteni azt, ami megtermeli a bevételed, akkor érdemes olyan partnertől venni az eszközeidet, amely megbízhatóan áraz.

396724122_838874891362127_4847847990042465177_n.jpg
Így lehet összefoglalni a Hertz esetét a Teslával. Pontosan két éve jelentették be a nagy üzletet a két amerikai cég között. 100 000 új Tesla beszerzését tervezték az autókölcsönzőnél, amely nem sokkal korábban épp hogy csak megmenekült a csődtől.


A tőzsdei lufi fújására már egy jó ideje minden megengedett, a két cég meg tökéletesen egymásra talált a nagy sztorimesélésben. Kár, hogy a valóság mindig elrontja a bulit. Mindenesetre a Tesla gyárthatta a híreket a jelentős mennyiségű eladott autóról, amely ráadásul autókölcsönzőnek ment el, ami több okból is jól marketingelhető. Jó a reklámértéke, mert sokan fogják megismerni a modelleket, olyanok is, akik addig nem szereztek közvetlen tapasztalatot a márkával. Az autókölcsönzős üzemmód pedig kemény igénybevétel, és könnyű erre felfűzni a tartósság üzenetét, főleg villanyautókkal, amelyek az ígéretek szerint alacsonyabb szervizigénnyel csábítanak.

Kézenfekvő volt a fent említett okra hivatkozni a Hertznél, hogy alátámasszák a választásukat. Egy, a csődből visszakecmergő vállalat ráadásul a Tesla hullámra felülve azt remélhette akkor, hogy jut valami az azóta alaposan megkopott "innovatív" fényéből a márkának a saját cégükre nézve is. Mi lehet annál szexibb befektető szemmel nézve, mint hogy elsőként ül rá a villany vonatra a nagy autókölcsönző?

Match made in heaven, mondhatnánk, csak hát pont úgy alakult ez is, ahogy szokott, ha valaki túlságosan bízik hős innovátorunk üzleti etikájában.

Az autókölcsönzős biznisz egy kő kemény üzlet, ahol a logisztika, a hatékonyság, a változó kereslet, a nehezen kiszámolható másodpiac, a hatalmas tőkeigény mind mind óriási kihívások elé állítja a szereplőket. Nagy kockázat, nagy bevétel, kicsi margó. Nem gyenge idegzetűeknek való vállalkozás. Az egésznek a kulcsa a magas kihasználtság mellett a lehető legjobb áron történő beszerzése az autóknak, a lehető legjobb újra eladhatóság mellett.

Na, és mi történik akkor, ha az óvatosan kibalanszírozott kis táblázatunkba beleszarik valaki azzal, hogy egyik napról a másikra drasztikusan leviszi a termékének az árait? Pontosan. Olyan vastag mínuszt húzunk be, hogy abba beleremeg a cég.

A Hertznél pontosan ez történt, csütörtökön a harmadik negyedév számait látva tíz százalékot esett a cég részvénye. A gyenge eredményt a kölcsönző két okra vezette vissza: a Tesla árazására, és arra, hogy a vártnál jóval magasabbak az autók üzemeltetési költségei.

A Hertz bevallása szerint a villanyautó flottájuk viszonteladási ára a harmadával csökkent a tervezetthez képest. Ez ebben az üzletágban egy kisebb katasztrófa. Mindezt úgy, hogy közel sincs még náluk 100 000 Tesla. A teljes flottájuk 11 százaléka villanyautó, nagyjából 50 000 darab, ebből 35 000 Tesla.

Az üzemeltetési költségeknél jön az igazi sokk. A Hertz vezetője azt nyilatkozta a Bloombergnek, hogy a javítási költségek a dupláját teszik ki annak, amit a belsőégésűekre kell költeniük. Az alkatrészköltség, a munkadíjak és a javítások komplexitása együttesen felelős ezért a kedvezőtlen adatért a cég munkatársai szerint, akiket természetesen egyből letámadtak a fanboyok.

A Hertz vezetői úgy nyilatkoztak, hogy továbbra is céljuk, hogy hosszútávon a teljes flotta egy negyede villanyos autó legyen. Ezt korábban 2024-re szerették volna elérni, a mostani tervek ezt későbbre teszik.

A korábban bejelentett 100 000 darab Teslát is meg fogják venni, tehát nem állnak el, ugyanakkor kiemelték, hogy jelentősen jobb feltételeket akarnak kialkudni javítások kapcsán a céggel. A harmadával csökkent beszerzési áraknak nyilván örülnek, de biztos vagyok benne, hogy zárt ajtók mögött nagyon más alkupozícióból fognak tárgyalni, mint két évvel ezelőtt.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr5318246341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása