Minden egyes beszállítónak fejtörést okoz, hogy a növekvő elektromos autó hányad mellett megtalálják a testhez álló szerepet, és biztosítva legyen a rendelésállományuk a jövőben is. A ZF nem éppen egy kis játékos autóipari szinten, a 8 fokozatú automata váltói lényegében iparági standardá nőtték ki magukat az elmúlt években.
A villanyos térnyerés értelemszerűen ezt az üzletágat a jövőben negatívan fogja érinteni. Amelyik beszállító azonban időben kapcsol, az más módon, új területeken tarolhat, és a ZF továbbra is azt az ambiciózus célt akarja megvalósítani, hogy megoldásai adott technikai kérdésben a kiindulási alapot jelentsék az autóiparban. Az üzleti háttér nyilván nem bonyolult: aki első, az nyer, az szállíthat olyan mennyiségben egységeket, hogy azok a legyártott mennyiségüknél fogva még versenylépesebb áron, még inkább megkerülhetetlen megoldássá váljanak.
A ZF egy kétfokozatú váltóval egybeépített motor egységet mutatott be, ahol 140 és 250 kW lehet a teljesítmény. A villanyautók túlnyomó többségében eddig az olcsó és egyszerű, lényegében egy fokozatú megoldást használták a gyártók. A legértelmesebb megoldás eddig az volt, hogy a végsebességet áldozzák be a gyorsulásért cserébe. A villanyautó amúgy sem arra való, hogy tartósan jóval 100 km/h fölötti sebességekkel autópályázzunk. A kétfokozatú ZF egység 70 km/h-nál vált, ezzel a kedvező gyorsulási tulajdonságok is megmaradhatnak, és a végsebesség is nő, miközben hatótávban 5% növekedéssel számolnak. A navigációs adatokat felhasználva az elektronika magától választhatja meg az optimális üzemmódokat, figyelembe véve domborzati viszonyokat, vagy éppen merülőben lévő akkumulátort, illetve legközelebbi töltési lehetőséghez való eljutást.
A kérdés, hogy mennyivel drágább nagy szériában a két fokozat az eddigi egyszerűbb megoldásokhoz képest. Kisautókban, városi közlekedésre optimalizált járművekben aligha lesz gazdaságos OEM szempontból használni a technikát. Nagyobb járművekben azonban ár és felhasználási mód szempontjából is kedvező fogadtatásra találhat a megoldás.