Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Megérkezett a forradalmi villany hajtáslánc a ZF-től

2019. július 17. - Várkonyi Gábor Autóblog
dhhwecbft0oqrwrpgg8d.jpg
Minden egyes beszállítónak fejtörést okoz, hogy a növekvő elektromos autó hányad mellett megtalálják a testhez álló szerepet, és biztosítva legyen a rendelésállományuk a jövőben is. A ZF nem éppen egy kis játékos autóipari szinten, a 8 fokozatú automata váltói lényegében iparági standardá nőtték ki magukat az elmúlt években.

A villanyos térnyerés értelemszerűen ezt az üzletágat a jövőben negatívan fogja érinteni. Amelyik beszállító azonban időben kapcsol, az más módon, új területeken tarolhat, és a ZF továbbra is azt az ambiciózus célt akarja megvalósítani, hogy megoldásai adott technikai kérdésben a kiindulási alapot jelentsék az autóiparban. Az üzleti háttér nyilván nem bonyolult: aki első, az nyer, az szállíthat olyan mennyiségben egységeket, hogy azok a legyártott mennyiségüknél fogva még versenylépesebb áron, még inkább megkerülhetetlen megoldássá váljanak.

A ZF egy kétfokozatú váltóval egybeépített motor egységet mutatott be, ahol 140 és 250 kW lehet a teljesítmény. A villanyautók túlnyomó többségében eddig az olcsó és egyszerű, lényegében egy fokozatú megoldást használták a gyártók. A legértelmesebb megoldás eddig az volt, hogy a végsebességet áldozzák be a gyorsulásért cserébe. A villanyautó amúgy sem arra való, hogy tartósan jóval 100 km/h fölötti sebességekkel autópályázzunk. A kétfokozatú ZF egység 70 km/h-nál vált, ezzel a kedvező gyorsulási tulajdonságok is megmaradhatnak, és a végsebesség is nő, miközben hatótávban 5% növekedéssel számolnak. A navigációs adatokat felhasználva az elektronika magától választhatja meg az optimális üzemmódokat, figyelembe véve domborzati viszonyokat, vagy éppen merülőben lévő akkumulátort, illetve legközelebbi töltési lehetőséghez való eljutást.

A kérdés, hogy mennyivel drágább nagy szériában a két fokozat az eddigi egyszerűbb megoldásokhoz képest. Kisautókban, városi közlekedésre optimalizált járművekben aligha lesz gazdaságos OEM szempontból használni a technikát. Nagyobb járművekben azonban ár és felhasználási mód szempontjából is kedvező fogadtatásra találhat a megoldás.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4414957908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása