Várkonyi Gábor Autóblog

Búcsút inthetünk a vasárnapi motorozásnak Németországban?

2020. május 19. - Várkonyi Gábor Autóblog

2020-05-19_2.png
Akinek még van bármilyen kétsége afelől, hogy mi történik akkor, amikor mindannyiunk érdekében logikus és normális konszenzusokat próbálunk elérni a zöldekkel, annak érdemes tanulmányoznia a legújabb javaslatokat a motoros társadalomra nézve a kinti zöldektől.


Az egy érthető felvetés, hogy az emberek jelentős részét zavarja a hangos motorozás, és ezzel kezdeni kell valamit. 80 decibelben határoznák meg a maximális hangerejét egy motornak, ami nagyjából egyenlő egy fűnyíró vagy egy elhaladó kamion hangerejével. Ez eddig teljesen rendben is van, bár biztosan nem fognak ennek örülni a szenvedélyes motorosok, akiknek a hobbiját én személy szerint messzemenően tolerálom. Ami viszont innentől jön, az számomra felvet egy pár alapvető szabadságjogi kérdést, és jó kitekintőt ad arra, hogy mi vár az autósokra, ha túl sokáig kényelmesedünk el az érzékenyítésben. A javaslat szerint Németországban az egyes tartományok dönthetnének a jövőben arról, hogy vasárnaponként, vagy ünnepnapokon részlegesen vagy egészen megtiltsák a motorozást. Itt bújik ki a szög a zsákból, és ez a valódi cél, a többi csak a púder duma. Ha elfogadjuk azt, hogy a bárkinek az adózott pénzéből vásárolt közlekedési eszközét korlátozzuk, akár csak időlegesen is, mert valakinek ez így jobban tetszik, akkor az egy olyan kaput nyit meg, amit további, ideológia alapú kisajátításra és korlátozásokra fognak használni. Határozottan nem tetszik ez az irány, hogy finoman fogalmazzak.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr5715706970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eugene Horse 2020.05.19. 14:09:04

A közúti motorozás javarészt hobbi, és nem tényleges közlekedés, hatványozottan vasárnap, amikor még a munkába járásra is nehéz fogni a motorozást. Ha pedig hobbi, akkor nem létszükséglet, és ha másokat zavar (mert hangos) és veszélyes (mert a motorosok zöme gyorsan és kreténül közlekedik) akkor nyugodtan lehet korlátozni. Ki lehet menni versenypályára, aztán ott lehet recsegni egész nap. Ja, hogy az pénzbe kerül, meg jobb buli az autókat előzgetni 150-nel a kétsávos úton? Akkor szevasztok, lehet váltani biciklire :)))) A vasárnapi motorozgatás különben sem alkotmányos alapjog, felesleges ostobaság szabadságjogok korlátozását kiabálni, fűnyíró traktorral sem mehetek az autópályán, úrísten, korlátozzák a szabadságjogaimat.

kecskebeka 2020.05.19. 14:45:18

@Eugene Horse: Te istenbarma én se korlátozlak abba hogy baromságokat böfögj ide pedig egy faszkalap vagy Anyádat kellet volna korlátozni amikor megfogantál egy kamionparkolóban

Princess on Budget 2020.05.19. 16:15:52

Teljesen egyet értek kecskebékával.Ez a 2bites barom nem értette meg a cikk lényegét, mondhatnám utolsó pár sorát.Nyomd el magad lovacska!

ketyosz 2020.05.19. 17:07:15

@Princess on Budget: Egybites. Egybites, mert feketén vagy fehéren tudja a dolgokat felfogni. Két biten négy állapotot lehet megjeleníteni.
Bazdmeg, ha beszólsz, akkor legalább egy kicsivel legyél okosabb attól akit leszólsz.

ketyosz 2020.05.19. 17:09:34

A cikk egyébként marhaság. Ez a várkonyi az, aki bőszen robbanómotorozik? Hiteles ürge.

A motorostársadalom meg maga alatt vágja a fát. Még mielőtt megköpködtök: Én is motorozom, egy Ducatim van.

Tibor Mekler 2020.05.19. 20:18:30

Irány a Balkán.Onnan egyenlőre még nem utáltak ki.Bár közeleg az EU oda is.

kawa550 2020.05.19. 20:52:45

@Eugene Horse: Szerencsétlen, vendéglátós vagyok, hétvégeken és ünnepnapokon MINDIG dolgozom, és motorral járok melóba. A fűnyíró nem jármű, nincs rendszáma, nem kell hozzá jogosítvány, nem fizetsz utána adót. Anyádat hajtsd, lehetőleg felváltva seggből szájba, ne itt a hülyeséget.

kawa550 2020.05.19. 20:58:48

Ausztriában a fertőparti településeken már 20 éve is korlátozták a motorok este 10 utáni használatát, csak a településen átvezető fő úton lehetett 10 után menni, a zajvédelemre hivatkozva. Sportkipufogós 911 carrera, az üvölthetett kedvére, az nem zavart senkit csak az 50ccm endúrós kölykök.

Eugene Horse 2020.05.20. 08:37:15

Na mi van, motorhomók, felment a pumpa? Hahahaha, majd szoptok :)))) @kawa550: te meg mutasd te félnótás, hol lehet áfa nélkül fűnyírót venni :)))))) Meg szerezz rendes munkát, aztán motorozhatsz egész vasárnap, amíg lehet :)))

miert? 2020.05.20. 13:58:47

Miert ne lehetne motor-stop is, ha a hetvegenkent kamion-stop is van ?
A kamionstopot is kornyezetvedelemre hivatkozva vezettek be.
Ez persze csak blabla, a politikai szandek alcazasara, mert a kamion ugyanannyit szennyez hetfon is mint vasarnap tette volna. Sot, a hetkoznapi dugokban tobbet is.
A politikatol minden kitelik.

dried 2020.05.20. 21:31:32

@miert?: A hétvégi kaminon stoppot nem elsősorban környezetvédelmi okokból vezették be, hanem azért, hogy hétvégén kisebb legyen a dugó és kevesebb a baleset.

miert? 2020.05.21. 11:55:27

@dried: Igen, ezt is szoktak mondani indoklaskent. De ennek ugyanugy nincs sok ertelme, mert a hetvegi forgalom amugyis kisebb a munkanapinal. Magyarorszagon lenyegeben egy helyen van hetvegi dugo: az M7-esen. Kulonosen forro nyari hetvegeken. Emiatt az egesz orszagra kamionstopot elrendelni tulzas, mert mashol alig van forgalom.
Az altalanos szovegek emlitik meg, hogy az europai szokasjognak megfelelni.
Ez kicsit ertelmesebb, mert ha csak nalunk nem lenne kamionstop, akkor a hataratkelohelyeknel torlaszolnak el az utat a felgyulemlo kamionok.
Ami az europai szandekot illeti, az nem egeszen vilagos. Ugy sejtem, hogy a politikusok akartak egy semmibe sem kerulo gesztust tenni az egyszeru kispolgar fele, aki a hetvegen kocsiba vagja magat, es minnel hamarabb el akar jutni valahova, onnan meg haza. Aztan igy maradt a rendszer. Haszna/ertelme nincs, de megszoktuk.

Xebu 2020.05.24. 13:36:46

Ha be lehet tiltani környezetvédelmi okokból motorozást, akkor a hétvégi italozást és bulizást is be lehetne tiltani egészségvédelmi okokból. És utána jöhet az összes többi tiltás - pl.: dohányzás hétvégi tiltása,

Pártatlan67 2020.05.26. 07:35:29

Vélhetően előbb volt egy ok és azt követi az okozat. Ha a hétvégi motorosok túlnyomó része (tisztelet az elenyésző kisebbségnek) nem türhő tahó módjára használná a járművét, jogosan irritálva az azt "élvező környezetet" és nem nyélgázon, egykerekezve, cikázva, stb., mások nyugalmát megzavarva élné meg azt a qurva nagy szabadságvágyát, akkor fel sem merülne, hogy ez így nem jó és korlátozni kell a motorizált parasztokat. Kedves Olvasó! Gondolj ebbe bele! Alapvetően jogos a többiek igénye, hogy ezt ne kelljen megszenvedniük. Eddig a suttyó motorosok szarták le nagy ívben a többség jogos igényét, most visszanyal a fagyi. Az elenyésző, normálisan motorozó kisebbség meg így járt. "Köszönje meg" a brahizó, szervdonor jelölt társainak...

Pártatlan67 2020.05.26. 07:40:11

@kecskebeka: Látod, hogy már a kommenteddel is milyen jó példát mutatsz fel az önző, a másikat leszaró suttyóságra?! Lehet, hogy a tefajtád a tipikus előidézője a szigorítási szándéknak?!

Pártatlan67 2020.05.27. 10:06:46

@Pártatlan67: Olvasni ugyan tudsz de vélhetően funkcionális analfbéta vagy. Igen, én ebben az esetben értelmes megoldásnak tartom a szigorítást. Ha a motoros "társadalom" a kevés kivételtől eltekintve, nem képes önmagától mások jogos érdekére tekintettel lenni, akkor a belső normakövetés hiányát külső normával (jogszabály) kell pótolni és szankciót kell hozzá rendelni. Nem látom, hogy ezzel mi a gond.