Akinek még van bármilyen kétsége afelől, hogy mi történik akkor, amikor mindannyiunk érdekében logikus és normális konszenzusokat próbálunk elérni a zöldekkel, annak érdemes tanulmányoznia a legújabb javaslatokat a motoros társadalomra nézve a kinti zöldektől.
Az egy érthető felvetés, hogy az emberek jelentős részét zavarja a hangos motorozás, és ezzel kezdeni kell valamit. 80 decibelben határoznák meg a maximális hangerejét egy motornak, ami nagyjából egyenlő egy fűnyíró vagy egy elhaladó kamion hangerejével. Ez eddig teljesen rendben is van, bár biztosan nem fognak ennek örülni a szenvedélyes motorosok, akiknek a hobbiját én személy szerint messzemenően tolerálom. Ami viszont innentől jön, az számomra felvet egy pár alapvető szabadságjogi kérdést, és jó kitekintőt ad arra, hogy mi vár az autósokra, ha túl sokáig kényelmesedünk el az érzékenyítésben. A javaslat szerint Németországban az egyes tartományok dönthetnének a jövőben arról, hogy vasárnaponként, vagy ünnepnapokon részlegesen vagy egészen megtiltsák a motorozást. Itt bújik ki a szög a zsákból, és ez a valódi cél, a többi csak a púder duma. Ha elfogadjuk azt, hogy a bárkinek az adózott pénzéből vásárolt közlekedési eszközét korlátozzuk, akár csak időlegesen is, mert valakinek ez így jobban tetszik, akkor az egy olyan kaput nyit meg, amit további, ideológia alapú kisajátításra és korlátozásokra fognak használni. Határozottan nem tetszik ez az irány, hogy finoman fogalmazzak.
Forrás