Ugrásszerűen nőtt a spanyol piacon az öreg használt autók iránti kereslet egy spanyol hirdetési portál felmérése alapján. Júliusban és augusztusban azon autók értékesítése, amelyek 20 évnél idősebbek, 30 százalékkal nőtt, 44 000 darabra. Az átlagár 1400 euró volt, de sokan 500 euró körüli összegért vettek autót. Eközben az új autók értékesítése augusztusban több mint 10 százalékot esett az előző évi szinthez képest.
Környezetvédők szerint ez drámai hatással lesz a levegő minőségének alakulására. Hát igen, ezzel nehéz vitatkozni. Nem látom a 40 000 eurós villanyautó vásárlók hadát ennek kompenzálására. Pedig jó lenne. A realitás azonban az, hogy a kevésbé gazdag EU-s országok mindegyikében ez a forgatókönyv fog megvalósulni. Az emberek nemhogy kevesebbet akarnának autózni, éppen ellenkezőleg, a vírus miatt felértékelődik a saját gépjármű. A gazdasági lehetőségek közben szűkülnek, és ha a spanyol példát nézzük, amely ország azért távol van attól, hogy az alsó harmadba soroljuk anyagi lehetőségei szerint, itt is az olcsó, egyszerű autókat keresik. A 20 éves csotrogányok helyett megfizethető, könnyen karbantartható, kicsi, könnyű új autókba kellene terelni az érdeklődőket. Ezek az autók megdrágulnak vagy nem elérhetőek, közben a dotációk meg elmennek olyan technológiára, amit érdemes előremozdítani, de nem biztos, hogy most van itt erre a megfelelő pillanat, és a fizetőképes kereslet.