Wolfgang Reitzle a Nicolaus August Otto díj átvételekor a köszöntőbeszédben ismét kiemelte, hogy az akkumulátoros elektromos autót alapvetően átmeneti technológiának látja.
Ki az a Nicolaus August Otto? Róla nevezték az Otto motort.
Ki az a Professzor Doktor Wolfgang Reitzle? A BMW-nél eltöltött évtizedek alatt egészen magasra jutott a ranglétrán, a cég második embere volt, amikor a konkurenciához igazolt. A PAG-ot vezette, azaz a Ford prémium márkákból álló részlegét, amely ma már nem létezik. Onnan a Lindéhez igazolt, ezt a céget vezette, most már a felügyelőbizottság elnöke.
Nem tartja elégségesnek a német kormány erőfeszítéseit a hidrogén hasznosításával kapcsolatosan. A 9 milliárdos támogatás, amelyet a nagykoalíció nyáron megszavazott a technológia elősegítésére, elmarad attól, ami szerinte szükséges lenne.
Az akkus elektromos autó szerinte a "politikailag támogatott favorit", de a hidrogénhajtással szemben számos hátránya van. A széndioxid kibocsátás inkább áthelyeződik szerinte az akkus autók esetében, mintsem hogy csökkenne. Rengeteg munkahelyet veszít vele az ipar, és ha a politika nem egyoldalúan ezt favorizálná, akkor már sokkal előrébb lehetnének a hidrogén alapú gazdasággal is. Jelenleg messze Kína mögött jár szerinte Németország ebben a kérdésben.
"A fosszilis alapú üzemanyagok társadalma a végét járja, és a helyére, ebben teljesen biztos vagyok, a zöld energiával előállított, hidrogén alapú társadalom jön, akkor is, ha jelenleg még úgy néz ki, mintha az akkumulátor alapú társadalom következne."
A videó 11 perces, és angol felirattal is ellátták.