A mobile.de közvélemény kutatást tartott a szabályozói kérdésekről, egészen pontosan arról, hogy az Euro7 kapcsán a köztudatba került, esetleges belső égésű motoros autókra vonatkozó tiltási tervek milyen visszhangot váltanak ki a felhasználókból.
Korcsoportra és autótulajdonlásra is differenciált a felmérés.
A konkrét kérdés úgy hangzott, hogy: "Mit gondol a belső égésű motoros autók tiltásáról (a pontosság kedvéért, új autóként történű forgalomba helyezésük tiltásáról), illetve ön szerint mely évtől lenne jó bevezetni ezeket a korlátozásokat?
Majdnem minden autóvezető fele (48,2 százalék) és minden megkérdezett 42 százaléka minden fajta adminisztratív korlátozását elfogadhatatlannak tart a belső égésű motoros autókkal szemben.
A legnyitottabbak a tiltásra a fiatalak. 18-34-es korosztályban minden második megkérdezett elvben egyetért a tiltással.
Azok közül, akik alapvetően egyetértenek a tiltás politikájával, szintén a fiatalok azok, akik a leghamarabb szeretnének ilyen szabályokat látni. Az azonnali, illetve a 2025-től, vagy 2030-tól életbe lépő tiltásért lelkesedők 40% fiatal.
Minden megkérdezett közül, akik a tiltás mellett van, a legtöbben 10 év múlva tartanak reálisnak egy ilyen szabályt, 12.9 százaléknyian, de az azonnali és a 2040-ig tartó időhorizonton a megoszlás elég egyenletes.
Alapvetően elmondható, hogy a fiatalok tiltásokat szeretnének, az idősebbek pedig azon a véleményen vannak, hogy a jobb technológia mindentől függetlenül utat talál magának, amennyiben ténylegesen jobb, és nincs szükség állami beavatkozásra.
Egy igazán érdekes pont van: ha azonos ökológia egyenleg lenne a szintetikus üzemanyagokkal használható belső égésű motoroknál és a villanyautóknál, akkor a megkérdezettek döntő többsége, közel 56 százaléka a belső égésű motort választaná. Csak minden ötödik megkérdezett választaná a villanyautót, ha bizonyíthatóan azonos lenne a teljes ökológia lábnyoma a két megoldásnak.