A mai Futómű rovatban a továbbra is heves viták kereszttüzében álló Euro7 készülő törvénytervezetéről beszéltem.
Szinte teljes az egység az autóipari vezetők szempontjából az Euro7 megítélése kapcsán: jelenlegi formájában rendkívüli módon káros az európai ipar versenyképessége szempontjából, továbbá 6-800 000 forintnak megfelelő összegekkel terhelné kiskereskedelmi oldalon a belépő szintű autók árát. Környezetvédelmi haszna nagyjából nulla, miközben hatására tovább fog nőni az autók átlagéletkora, ami nagyobb gondot jelent légszennyezettség szempontjából, mint amit legjobb esetben is várni lehet a szigorítástól. Másfél modellciklus alatt ráadásul lehetetlen behozni ezeket a fejlesztési költségeket, így számos típus már jóval 2035 előtt kibukhat a palettáról. Hogy mit javasolnak helyette az iparág képviselői, az kiderül az adásból!
Hallgassátok vissza 24:15-től a Millásreggeli honlapján!
Szinte teljes az egység az autóipari vezetők szempontjából az Euro7 megítélése kapcsán: jelenlegi formájában rendkívüli módon káros az európai ipar versenyképessége szempontjából, továbbá 6-800 000 forintnak megfelelő összegekkel terhelné kiskereskedelmi oldalon a belépő szintű autók árát. Környezetvédelmi haszna nagyjából nulla, miközben hatására tovább fog nőni az autók átlagéletkora, ami nagyobb gondot jelent légszennyezettség szempontjából, mint amit legjobb esetben is várni lehet a szigorítástól. Másfél modellciklus alatt ráadásul lehetetlen behozni ezeket a fejlesztési költségeket, így számos típus már jóval 2035 előtt kibukhat a palettáról. Hogy mit javasolnak helyette az iparág képviselői, az kiderül az adásból!
Hallgassátok vissza 24:15-től a Millásreggeli honlapján!