Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Gondok lesznek a használt villanyautók és PHEV-ek értékesítésével a német piacon?

2020. november 20. - Várkonyi Gábor Autóblog

A DAT értékbecslő cég képviselője szerint a német kormány intézkedései a következő években szinte eladhatatlanná teszik a használt villany és plug-in hibrid autókat a német piacon."A kereskedelem már gondban van a használt villanyautók és phev-ek értékesítésével, most még kritikusabb lesz a…

Tovább

A BMW a jövőben nem gyárt több benzines és dízel motort Németországban

A BMW a jövőben nem gyárt több benzines és dízel motort Németországban.A müncheni gyár átalakításába 400 millió eurót fektetnek, és elektromos hajtásokat fognak itt létrehozni. Szimbolikus, mert a gyárat eredendően repülőgépmotorok gyártására hozták létre az első világháború alatt.2025-re a BMW…

Tovább

A Bosch vezére szerint nincs szükség tiltási politikára

A Bosch vezére, Dr. Volkmar Denner is szót kért az Euro7-es jogszabályi előterjesztések kapcsán. Magyarország szempontjából különösen fontos, hogy mit gondol a Bosch első embere a tervekről, nálunk különösen sok munkahely, és magas hozzáadott érték képződik a Boschnak köszönhetően a…

Tovább

Akár már 2026-ban életbe léphet az Euro-7 károsanyag-kibocsátási norma

Az EU a jelenleg is érvényben levő Euro-6 normához képest is tovább csökkentené a gépjárművek károsanyag-kibocsátását. A legfrissebb hírek szerint az Euro-7-es szabályozás, akár már 2026-ban is életbe léphet. A tervezet megosztja a szakembereket és a gyártókat. Milyen technológiai elvárásokat…

Tovább

A VW konszern állhat a villanyautó lobbi mögött?

Pontosan két hete írtam először róla, hogy az euro7 tervezete mivel járna a hírek szerint. Akkor voltak páran, aki szerint "riogattam".Hát, nekik üzenem, hogy a mainstream média kint is pánik üzemmódra kapcsolt a tervezetek elemzése kapcsán.Nagyjából 5 év múlva már nem lehetne újonnan benzines vagy…

Tovább

Kínába viszi a motorfejlesztést a Daimler

Gyakorlati értelemben szeretnétek látni, hogy mit jelentenek a szabályozások az európai iparra nézve?Igen, sajnálom, hogy most már egy jó ideje több a rossz, mint a jó hír errefelé. Ettől még nem gondolom, hogy ne kellene ezekről írni, pedig higgyétek el, én is sokkal sokkal szívesebben mesélnék az…

Tovább

1995: A Daimler forradalmi ötlete két évtizeddel megelőzte a korát

Csökkenő piaci kilátások, gyorsan változó technológiai trendek, robbanásszerű fejlődés a számítástechnikában. Erősödő ázsiai konkurencia, környezetvédelmi kérdések egyre égetőbbé válása.Mit lép egy ilyen piaci környezetben egy igazán innovatív autóipari vállalat? Rájön, hogy nem csak az autógyártás…

Tovább

2035-től már plug-in hibridet sem lehet eladni a briteknél

Sok sok sok éve mondom, hogy a villany terjedésével együtt fog eljönni a kilométer alapú adózás. Egyrészt azért, mert a jövedéki adó hatalmas bevétel minden ország költségvetésében, amiről nem tudnak lemondani a kormányok, másrészt azért, mert ezt az adónemet a villanyra érthető okokból nem lehet…

Tovább

A PSA nem fektet több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésébe

A PSA nem fektet több pénzt mostantól a belső égésű motorok fejlesztésébe. Ezt a cég vezetője, a mindig jól informált és mindig pontosan és szabadon fogalmazó Carlos Tavares mondta a Reuters Automotive Summit telekonferenciáján.Az FCA-PSA egyesülés után létrejövő Stellantis cégcsoport leendő vezére…

Tovább

Jelentősen megváltozik az autó társadalmi értéke a jövőben

Érdekes és szokatlan változásokat jósolnak az autózási kultúrában: eltűnik a jelenleg megszokott saját tulajdonú autóhasználat, megszűnik a robbanómotor, megjelenik a teljesen önvezető jármű vagy autómentes városok jönnek létre.A legfontosabb jövőbeli autóipari trendekről beszélgettünk a Kossuth…

Tovább
süti beállítások módosítása