Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Gondok lesznek a használt villanyautók és PHEV-ek értékesítésével a német piacon?

2020. november 20. - Várkonyi Gábor Autóblog

126067355_792036181594442_2345019846658657272_o.jpg
A DAT értékbecslő cég képviselője szerint a német kormány intézkedései a következő években szinte eladhatatlanná teszik a használt villany és plug-in hibrid autókat a német piacon.


"A kereskedelem már gondban van a használt villanyautók és phev-ek értékesítésével, most még kritikusabb lesz a helyzet", nyilatkozta Martin Weiss, a DAT képviseletében.

A villanyautók nehéz értékesíthetősége használtan arra vezethető vissza, hogy nagyon erős ösztönzőkkel nyúltak bele a támogatói oldalon a szabad piac alakulásába. A 3-6000 eurós támogatások eredendően jövő év végével kifutottak volna, és a kereskedők azt várták ettől, hogy stabilizálódnak az árak ebben a szegmensben.

A legutóbbi autó csúcson a héten abban egyeztek meg a döntéshozók, hogy 2025 végéig fennmaradnak a bőkezű támogatások. Ez a tény, valamint az, hogy van fejlődés a villany technológiában, a vásárlók számára nem teszi attraktívvá a használt villanyautókat, hiszen az újak jobbak, és állami támogatásokkal nagyon jó ár/érték arányúak.

A szakemberek szerint a használt villanyautóknak új értékesítési csatornákat kell találni, és újra kell pozicionálni ezeket a piacon, különben nagyon nehéz dolga lesz a kereskedőknek ezek eladásával.

Jó eséllyel láthatunk hamarosan izgalmas ajánlatokat a német piacon, ha ilyen autóra fáj a fogunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr816291702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.11.21. 12:02:39

Kedves Gabor
Kicsit félrevezető a tények értelmezése.
1. A régi (értsd 6-8 éves) BEV és PHEV használt járművek erős árcsökkenést szenvednek. Nemcsak a német piacon, hanem mindenhol (én az ameriaki piacról olvastam erről statisztikát). Ennek oka egyszerüen az, hogy az elektromos autó technológia olyan sokat fejlódött az utóbbi pár évben, hogy a kezdeti tipusok gyorsan elavultak. Ez egyébként minden új technológiával megjelenő termékkel igy van. A piacon megjelenő úttörő termékeket gyorsan meghaladja az idő. A kezdeti (és extra drágán vasárló) vevők jussa a büszkeség, vesztesége, hogy gyorsan eldobhatják amit vettek.
2. Ehhez semmi köze nincs a kereskedelemnek. A normális kereskedő úgy veszi be a használt autó, hogy még haszonnal tovább tudja adni. Ha egy 6 éves BEV autó csak 10%-on értékesithető, akkor 5%-on veszi be. Ahogy emlitettem, aki ezzel sziv, az a vevő.
3. Úgyszintén nincs lényegi szerepe a kezdődő állami támogatásoknak sem. Bár igaz, hogy ez is az árcsökkenés irányába nyomja a dolgot. De nem ez a meghatározó.
üdvözlettel

Dany 2020.11.23. 00:06:44

@miert?: 1. Abszolút egyetértek. Hihetetlenül gyorsan öregednek, ráadásul csúnyák, kilógnak a sorból. Itt jó a telefonos analógia. Ki akar egy 6-8 éves telefont megvenni? Kb. semmire nem jó, gyorsan merül, nem futnak rajta az új appok. 6-8 éves EV tud 120-130km körül talán, jó időben, a kicsi akksi miatt nem lehet gyorsan tölteni sem. Dodgem kategória, hülye aki megveszi.
süti beállítások módosítása