Nem indult jól az idei év az autóiparban, a termelést világszerte egy chiphiány akadályozta, az első negyedévben becslések szerint a tervezettnél 1 300 000 darabbal kevesebb gépkocsit állítottak elő.
A tavalyi évben pedig globálisan több mint 14%-os mínusszal zártuk az autóipari eladásokat. A trendekkel ellentétben az Európában ismert gyártók közül a Toyota és a BMW tudta tartani a szintet, miközben a zsugorodó piacon a kínai autógyártók kerültek relatíve jobb helyzetbe.
Többek között erről beszélgettünk Fábián Barnával a Ma reggelben, valamint az egyre szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási kvótákkal kapcsolatos híreket is körbejártuk. Az elmúlt egy évben egy nagyon gyors paradigmaváltás történt az autóiparban, Európában 2030-ra további 37,5%-kal kellenne csökkenteni a CO2 kibocsátást. Hogy áll most a villanyautó és töltőállomás kapacitás, hogyan mérik egységesen a szén-dioxid-kibocsátást és melyik autógyártó hogyan tervezi a váltást?
Nézzétek vissza a teljes adást ezen a linken!