Jürgen Stackmann 5 évig volt a Volkswagen kereskedelmi igazgatója. Sokak sajnálatára nemrég elhagyta a céget, mostanában leginkább előadásokat tart a jövő trendjeiről és az autóipar átalakulásáról.
A Next Mobility-nek adott interjújában többek között visszaemlékezik a dízelbotrány utáni időszakra, és a VW akkori útkeresésére.
Stackmann szerint amikor a VW a konzekvens villanyosítás mellett döntött, akkor ebben természetesen a dízelbotránytól való minél nagyobb távolság szimbolikája is szerepet játszott. A szakember ugyanakkor kiemelte, hogy amikor Wolfsburgban meghozták a döntéseket az elektromobilitás mellett, még nagyon kicsi volt ezeknek az autóknak a piaci részesedése, és emiatt is hatalmas bátorság kellett a részükről ahhoz, hogy alternatíva nélkül mindent feltegyenek egy lapra.
Stackmann szerint ugyanakkor látható volt a klímaváltozás egyre nagyobb szerepet játszó tematikája a közbeszédben, és az ezzel kapcsolatos attitűd változás a vásárlóknál előrejelezhető volt.
Szerinte "zseniális a Tesla koncepciója, amely az autót elsőként software termékként fogta fel", és az elmúlt években lényegében nem volt más cég, amelyet példaként figyeltek volna, mint a Tesla. Szerinte a céget sokáig arrogánsan mosolyogták meg a német autóiparban, de ennek régen vége. A VW-nak ugyanakkor nincs félnivalója a korábbi top menedzser szerint, ezzel együtt tisztelettel figyelik az amerikai konkurens stratégiáját. Amíg teljesen felzárkóznak a Teslához "eltelik még pár év".
Az alternatív hajtások kapcsán kiemelte, hogy a nagy piacokon az elektromobilitás lesz a magja a közlekedésnek a jövőben, ez szerinte eldöntött és egyértelmű, és Kínára, Európára és Amerikára egyaránt vonatkozik ez. "A matek egyszerű" Stackmann szerint. Véges a zöld áram mennyisége, ezért azt a lehető leghatékonyabban kell használni, ami a villanyautóban testesül meg a korábbi kereskedelmi igazgató szerint. A hidrogénnek ipari és teherszállítási felhasználást lát reálisnak, a szintetikus üzemanyagok szerinte érdekesek, de nem hatékonyak.
Az urbánus környezetben a rugalmas mobilitási szolgáltatások a jövőben átveszik majd a tulajdonlástól a "központi szerepet", és az idő alapon használt autó lesz a meghatározó modell. A saját autó ugyanakkor továbbra is nagyon lényeges lesz, a privát vásárlóknál a rugalmas lízing és előfizetéses modellek szerepe növekedni fog.
Az évtized közepétől az önvezetés főleg autópálya környezetben jelentős üzleti lehetőségeket rejt magában, mert hasznosabban lehet majd az időt tölteni annál, mint hogy az egyenes haladásra koncentráljunk.
A teljes interjú itt.