Néhány éve még az is egy megemészthetetlen szentségtörés volt, hogy a Porsche Németországon kívül csinál bármit is. A Cayenne már önmagában magyarázatra szorult egy hardcore Porsche fanatikus számára, az meg főleg, hogy Pozsonyba vitték az összeszerelését (azóta meg a komplett gyártást).
Az idők változnak, egy SUV Porsche már régóta nem hír értékű a tradícionalisták szemében sem, úgyhogy megérett az idő egy újabb tabu ledöntésére. Nem hogy Németországon kívül, hanem egyből Európán kívül tervez új gyártóegységet a weissachi márka.
Azt sejteni lehetett már a megalakulásakor, hogy az ASEA térség Ázsiában akkora potenciállal rendelkezik, hogy azok, akik hosszútávon sikeres szereplők akarnak lenni a Kínát is magába foglaló közös gazdasági térségben, nem tudnak majd ellenállni a logikus döntésnek, és odaviszik a termelésük egy részét. A Porsche a hírek szerint Malajziában létesít új gyáregységet, melynek hangsúlya nem azon lesz, hogy mennyi autót tudnak ott gyártani, hanem azon, hogy a helyi igények minél magasabb szintű kiszolgálására megfelelő megoldást nyújtsanak.
A Porsche döntéshozói hangsúlyozták a hír kapcsán, hogy csupán helyi piacra szánják a jövőben ott elkészülő autókat.
Ne felejtsünk még egy szempontot: az ASEA térségben az energiaárak alacsonyak, a szabályozás pedig általánosan kedvezőbb az autógyártóknak, mint Európában. A hangsúly várhatóan tovább fog tolódni az európai gyártási bázisok irányából az ASEA térség irányába. A piac szinte korlátlan felszívó ereje az ipart kedvezően érintő körülmények mellett a végső és mindent elsöprő érv.