Az elmúlt közel 30 évben megszokhattuk, hogy jobbnál jobb hírek érkeznek a Porsche háza tájáról. Eredmény, modellek, darabszámok, minden a növekedésről szólt.
Úgy tűnt, hogy ha van olyan gyártó, amelynek sikerülhet a villanyhajtás kapcsán is kitalálnia, hogy hogyan marad attraktív, hogyan tud pénzt keresni vele, és hogyan őrzi meg az identitását, az a Porsche lesz.
Elnézve a zuhanását a kínai piacon, a Taycan eladásait, amelyek így is jelentősen erőltetve voltak (amit semmilyen más modellnél nem ismert eddig a cég), a szokatlan menedzsment döntéseket, top vezetők kirúgását, a részvényárfolyam alakulását, kijelenthető, hogy az elektrifikáció a Porsche torkán is megakadt. A 80% elektromos autó aránynak lőttek 2030-ig, és ideológia helyett a vevői igények kiszolgálása kerül megint a figyelem központjába. A villany belépő modell érkezése tovább csúszik, a Macan esetében pedig szorgosan keresik a megoldást arra, hogy beleeszkábáljanak mégis egy belsőégésű erőforrást is.
Nincs példa arra jelenleg az autóiparban, hogy az erőltetett villanyosítás jól sült volna el bárki számára is. A leghangosabb, legkompromisszum mentesebb villany élharcosok taknyoltak legnagyobbat a piacon, a kép pedig mindenhol hasonló. Előre rohanó elektromosítás, elmaradó vevők, duzzadó készletek, elhanyagolt "core business", belsőégésűből jövő eredménnyel megtámasztott üzleti modell, hatalmas leírások, és jelentős fejfájás a fedezet nélküli buli után.
2035 nem tartható. Mindenki világosan látja. Mindenki elkezdett újra invesztálni a belsőégésűbe. Ez nem villanyellenesség. Ez a realitás.