A töréstesztetek mellett évek óta vizsgálja a vezetéstámogató rendszereket is az Euro NCAP. Az idei mezőnyből a BMW iX3 emelkedett ki. Elsősorban az adaptív tempomat és a sávtartó "viselkedését" értékelik, a működősük pontossága és a vezető kiegészítésének a képessége kapcsán.
Kicsit kacifántos a megfogalmazásom, egyszerűbben talán úgy lehetne leírni, hogy azt is értékelik, mennyire tud "folyékonyan" kapcsolódni egy-egy rendszer ahhoz, ahogy valóban vezet egy ember. Darabosan, nem életszerűen beavatkozó rendszerek tehát rosszabb pontszámokat kapnak.
Része még az elvárásoknak, hogy az autó térkép alapon igazítani tudja a sebességét kanyarokhoz, csökkentse a sebességet mielőtt kereszteződésekhez vagy körforgalmakhoz ér, aktív holttér figyelő legyen benne, meg tudjon állni, illetve el tudjon kerülni ütközéseket aktív beavatkozással, és lehessen a rendszereket OTA frissítéssel aktualizálni.
Az iX3 nem a belsőégésű testvértének a technikáját, hanem újabb szenzorokat használ, amiket az X3 is hamarosan meg fog kapni. Nagyon jó minősítést kapott az Euro NCAP-től, egyedüliként az aktuálisan tesztelt mezőnyből.
A Cupra Formentor és a Mustang Mach-E jó minősítést kapott, a Hyundai IONIQ 5 és meglepetésre a Polestar 2 csak közepesen teljesített.
Az Opel Mokka-e és a Toyota Yaris rendszerei "belépő szintű" minősítést kaptak. Mindkét modell korrekt teljesítményt nyújt, azaz nem ígérnek a rendszerek leírása kapcsán semmi olyat, amit ne lennének képesek teljesíteni, de a tudása limitált mindkét autónak a mezőny többi részéhez képest, amit természetesen az áruk is indokol, hiszen ezek eleve olcsóbb autók.
Forrás