Tavaly augusztusban szűk három hétig úgy tűnt, hogy van remény, észhez térnek Affalterbachban, és megszívlelik azt, amit a vevőktől hallanak. A kutyát nem érdekli ugyanis a négy henger egy C63-ban, ha a világ összes lóereje benne van, és fél tucat villanymotorral van kiegészítve, akkor sem. Mit ér a papíron impozáns teljesítmény, ha nincs emóció, nincs hang, sár nehéz az autó a halálra bonyolított hajtástól, és a garancia idő utáni időszak a combosabb számlákhoz szokott AMG tulajoknak sem ígért mást, csak gombócot a torokban?
Hetekkel azután, hogy egy amerikai lap megírta, hogy az AMG-nél elővették a V8 visszatérésének a terveit, dörgedelmes cáfolat érkezett németektől. Nix fauácht, vier zylinder!
A vevők távolmaradással díjazták az igényeik telibe "csinálását", oly annyira, hogy nagyon úgy tűnik, hogy a hátraarcból is hátraarc lesz.
Két, a gyártóhoz közel álló blogban is megírták tegnap, hogy a CLE már lényegében készre fejlesztett 63 S E Performance kivitelét törlik abban a formájában, ahogy eddig tervezték. Azzal a 4 hengeressel, ami a C-osztályban sem kell senkinek. Másodszorra nem akarták elkövetni ugyanezt a hibát, jobb később tanulni a hibáinkból, mint soha. Jön a mild hibrid V8 a CLE-be.
Úgy tűnik, hogy amióta Källenius ki merte mondani, hogy vége a tisztán villany iránynak, az EQ modellek napjai pedig meg vannak számlálva, az AMG is ki meri dugni a fejét a homokból.
A villanyos EQ modellek AMG-ként eleve nem futottak nagy köröket a vevőknél. Nem látom a közös halmazt az AMG vevő és a villanyos utazó limuzin iránt érdeklődők között.
A nyüzüge, feltöltött, villannyal megtámogatott, négyhengeres, de üresen több, mint 2.1 tonnás C 63 E Performance pedig mindennek a megcsúfolása volt, amiről ez az egész szólna.
"Nature is healing", hogy egy klasszikust idézzek. Az AMG, az V8.
Kép: Jens Walko / walko-art.com