Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A vezetéstámogató rendszerek kettős megítélése

2024. március 18. - Várkonyi Gábor Autóblog

A múlt heti a Millásreggeli-ben két fontos témát is érintettünk, felkészült kollégám, Mihálovits gazda figyelmét nem kerülte el Marcello Gandini életműve, rádiós keretek között igyekeztünk méltó módon megemlékezni megismételhetetlen pályafutásáról.

433100031_918935416689407_8115902855296900898_n.jpeg
A második téma a vezetéstámogató rendszerek kettős megítélése volt. Vannak kifejezetten okos, a mindennapokat megkönnyítő, apróbb koccanásokat megakadályozó berendezések az autókban, ugyanakkor számos modern vezetéstámogató rendszer "mérlege" nem egyértelmű. Szubjektív megélés részemről, de az az érzésem, hogy az elmúlt 5 évben jelentősen romlott a forgalomban résztvevők koncentrációs képessége, figyelme. Nem ritkán látom, hogy a sávtartóra, vagy egyéb automatizmusokra támaszkodva mással vannak elfoglalva a sofőrök, kijátszva ezzel a biztonsági koncepció eredeti értelmét. Egy átmeneti időben vagyunk, ahol bizonyos segítők kiforratlansága ráadásul több figyelmet köt le, mintha nem is használnánk az adott funkciót.

Itt találjátok az adás linkjét, 23:50-től indul a Futómű. Itt pedig egy korábbi cikket Gandini "köszöntő beszédéről", valamint egy amerikai tanulmányt arról, hogy mely márka rendszerei mennyire figyelik a vezetők éberségét.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr8618356631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása