Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Logót cserél a Renault

2021. március 12. - Várkonyi Gábor Autóblog

Logót cserél a Renault is. Úgy tűnik, ez elengedhetetlen része annak, hogy új identitással, új üzenetekkel emeljék ki magukat a gyártók a "régi" imázsukból. Ami ennél is fontosabb hír: a cég eladja a Daimlerben lévő részesedését, hogy leépítse a tartozásait. 1,54%-ot birtokolnak a Daimlerben,…

Tovább

100 éve ezen a napon született Giovanni "Gianni" Agnelli, a modern olasz történelem leggazdagabb iparmágnása

100 éve ezen a napon született L'Avvocato. Giovanni "Gianni" Agnelli. Ahogy a Wikipédián a róla szóló első bekezdésben olvasható, a modern olasz történelem leggazdagabb iparmágnása volt. Olaszország GDP-jének 4,4 százaléka múlott a vállalatain. Hihetetlen szám. Stílusérzéke a védjegye volt.…

Tovább

Tíz év alatt 6.5 millióval növekedett az autóállomány Németországban

A mai Futómű rovatban érintettük azt a hírt, amit pár napja találtam, mely szerint több Trabant fut még Németországban, mint Tesla. Ennek kapcsán kanyarodtunk abba az irányba, hogy hogyan lehetséges, hogy 10 év alatt egyébként 6.5 millióval növekedett az autóállomány Németországban, amely most 48,5…

Tovább

Marad a Mitsubishi: a Renault fogja gyártani a márka európai modelljeit

Egyszer már elbúcsúztunk az elmúlt időszakban a Mitsubishitől, akkor a leforrázott dílerek kilobbizták, hogy maradjon még a márka az EU-ban egy ideig.Marad. A lehető legkisebb energia befektetése mellett. Ennyit érdemel Európa a japánok szemszögéből nézve, és azt kell mondanom, hogy üzletileg nézve…

Tovább

Több európai ország is konkrét dátumot kér a belsőégésű motoros autók kitiltásával kapcsolatban

Az Európai Bizottságnak eljuttatott dokumentumban több európai ország kormánya kéri az EU döntéshozóit, hogy mondjanak ki EU szinten érvényes dátumot arra vonatkozóan, hogy mikortól tiltanák meg a belsőégésű motoros autók új autóként történő forgalomba helyezését.Ezzel párhuzamosabb jobb…

Tovább

Mégsem egyesül a Geely és a Volvo – mi várhat az európai gyártókra a jövőben?

Szép csendben elengedték a Geely-nél a Volvóval való egyesülés tervét február végén. Nem kavart nagy port a hír, pedig a jelentősége szerintem hatalmas annak, hogy a kínaik meggondolták magukat, és az eredeti terveikkel szemben nem alkot egységet a jövőben a két cég formálisan is. A Volvo, a…

Tovább

Történelmi rekord: hatalmasat esett a Tesla árfolyama

Nem vagyok részvényelemző, nem tudok szakmai szempontból mély fejtegetésbe bocsátkozni a témában.Még a látszatát is szeretném elkerülni annak, hogy megítéljem bárki hitrendszerét is. Ami azonban az elmúlt időben történt a Tesla árfolyamával, az megér egy bejegyzést.Történelmi rekord az elmúlt 6 hét…

Tovább

Jelenleg 48,5 millió autó van forgalomban Németországban

Kis színes hír a világból: aktuálisan több Trabant van forgalomban Németországban, mint Tesla.A forgalomban lévő Trabantok száma ráadásul nőtt is az elmúlt években, annak ellenére, hogy 30 éve nem gyártják már őket. 10 év alatt 3000 darabbal nőtt a Trabant állomány Németországban. Aktuálisan…

Tovább

Diess kifuttatja a SEAT márkát?

Diess elküldi a selyemzsinórt a SEAT-nak?Német lapértesülések szerint Diess "kifuttatja" a SEAT márkát, és teljes erővel a Cupra márkára kíván koncentrálni, amit, – Diessről van szó –, teljesen elektromossá akar tenni.A VW konszern vezére nem régen járt Spanyolországban, ahol a kormányfővel és a…

Tovább

30 éve mutatták be Genfben az S-osztály W140-es modelljét

30 éve, ezen a napon mutatták be Genfben az S-osztály W140-es modelljét. A tervezése 40 éve kezdődött, 1989-ben kellett volna debütálnia, és eredendően 3 milliárd márkát szántak fejlesztési költségekre. Az első 12 hengeres széria modellje volt a Stuttgartiaknak. A CAN-Bus is ebben a…

Tovább
süti beállítások módosítása