Egyszer már elbúcsúztunk az elmúlt időszakban a Mitsubishitől, akkor a leforrázott dílerek kilobbizták, hogy maradjon még a márka az EU-ban egy ideig.
Marad. A lehető legkisebb energia befektetése mellett. Ennyit érdemel Európa a japánok szemszögéből nézve, és azt kell mondanom, hogy üzletileg nézve teljesen jogos a stratégiájuk. A Renault fogja gyártani innentől fogva a márka európai modelljeit, 2023 után semmilyen, a helyi piacra kifejlesztett új Mitsubishi nem fog már megjelenni. A japánban gyártott Eclipse Cross PHEV változata lesz az egyetlen, a hírek szerint, ami még egy ideig import autóként is jelen lesz.
A többi modell vélhetően átemblémázott Clio és Captur lesz, önálló formatervvel, de teljesen Renault technikával, a hírek szerint nem francia, hanem spanyol gyártásból, ráadásul nem is minden európai piacon, hanem csak a nagyobb országokban lesznek kínálatban.
Ez jó a Renault-nak, mert magasabb kihasználtsággeal mehetnek a gyártósorok, és erre szükség is van, költségmegtakarítások oldalán, azaz mindkét gyártó profitálhat ebből. A Mitsubishi pedig névleg maradhat az európai piacon, nem kell egyezkednie a dílerekkel sem, hiszen nem vonulnak ki, és ezt az egész ügyet a lehető legkevesebb pénzből megússzák.
Takao Kato a cég vezére elmondta, hogy 2020-ban a cég strukturális reformok mellett döntött, ami az európai aktivitás jelentős csökkentését irányozza elő, azaz nem fejlesztenek ide többet. Ez a döntés Takao Kato "most is aktuális".
Az agyonszabályozott, erősen csökkenő darabszámokkal prognosztizált, meredeken emelkedő költségekkel járó EU piac nem attraktív annak tükrében, hogy Ázsiában, Afrikában és Dél-Amerikában a Mitsubishi tud pénzt keresni, itt meg nem.
Felkészül a Nissan.