Érdekes hírek: Carexpert.hu, Autoevolution.hu. Állítólag a Tesla olyan funkciót használ az autóiban, ami felismeri, ha hatóságok tesztelik éppen. Ismerős ez valahonnan...
Ugyan itt nem emissziós kérdés van a középpontban, – hiszen lokálisan emisszió mentes egy villanyautó – hanem a törésteszteket és vezetéstámogató rendszerek vizsgálatát végző hatósági beavatkozás, mégis fura, amit a Teslás körökben ismert "Green" nevű többszörös Tesla tulaj, és szoftver ügyekben jól informált figura állít. Green szerint az autók felismerik, ha tesztelés alatt állnak, ami befolyásolhatja a tesztek hitelességét, főként ami a vezetéstámogatást illeti.
Több kérdés is felmerül ezzel kapcsolatban: 1: minek tenne ilyet a Tesla? 2: minek tenne ilyet az autóiba, ha nem lenne vele valamilyen célja? 3: mi haszna származna abból, ha eltérő szoftverrel futna egy tesztcélú jármű és egy "polgári" kivitel?
Ami biztos: eltérően más gyártóktól, a Tesla autóit a hatóságok eleve nem tudják inkognitóban megvásárolni, hiszen nincs dílerhálózat, és minden vevő ellenőrizve van a gyártó által. Hatósági kiszállításra így tehát könnyű manipulált autót szállítani, ha ez a cél.
Ezt ugyanakkor nem állította senki, azt viszont igen, hogy van olyan eszköz az autókban, ami felismeri, ha Euro NCAP, ANCAP (Ausztrália) NCAP (Korea) vagy VISTA (Kína) "kezei között" van éppen egy Tesla.
Ha bebizonyosodik, hogy ez visszaélési, manipulatív céllal került az autókba, akkor ez a következnő nagy autóipari botrány kezdete lehet. A linkek az eredeti, angol nyelvű hírekhez vezetnek. Kíváncsian várom az említett szervezetek állásfoglalását a kérdésben.