Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az EU 2035-től tiltaná mindennemű belsőégésű motoros autó újként történő forgalomba helyezését

2022. május 16. - Várkonyi Gábor Autóblog

Egy dologra nem kapok soha meggyőző választ: ha a villanyautó az élet minden területén toronymagasan a legjobb megoldás, ahogyan ezt állítják bizonyos körökben, akkorA: miért kell folyamatosan belengetni, hogy minden egyéb tiltva lesz az EU-ban? Nem arról van szó, hogy ez a nagyszerű technika…

Tovább

A Ford Explorer hibrid SUV észrevétlenül nevel le a gyors közlekedésről

Megtestesült paradoxon. Mégis jó. Azokról az autókról könnyű írni, vagy legalábbis elmesélni valamit, amik kölcsönhatásban "működnek" a használójukkal. Van karakterük, mondanivalójuk, vállalják a hibáikat, büszkék az erősségeikre, és nem akarnak feltétlenül mindenkinek megfelelni. Amikor pedig…

Tovább

Összetörtek? Az autód értékcsökkenésének ellentételezése jár a biztosítótól!

Milyen esetekben lehet érvényesíteni a töréskárból elszenvedett értékcsökkenést? Mi alapján állapítják meg? Miért nem szól erről a lehetőségről magától a biztosító? Mit kell tenni annak érdekében, hogy megkapjuk, ami jár? Egy 11 napos autó karambolja utáni kálvária indította el annak az online…

Tovább

A Geely veszi meg a Renault-Samsung Joint Venture 34,02 százalékát

Sajnos folytatódik a Renault útkeresése a szorult helyzetében.Írtam róla, hogy az orosz fejlemények kapcsán fájdalmas méretű leírást kénytelenek elkönyvelni, és arról is beszámoltam, hogy a Nissan-ban lévő részesedésük egy jelentős részét is pénzzé kell tenniük, bár erről hivatalosan még nem tettek…

Tovább

A repülő autó lehet a megoldás a forgalmi dugóra

A Brain Bar és az Index podcastműsorában Nagy Ildivel és Baranyi Marcival a jövő autójáról beszélgettünk.Bő háromnegyed óra nem elég ahhoz, hogy a "jövő" autózásának minden aspektusát körbe tudjuk járni, de nagyon igyekeztünk a Brain Bar csapatával a lehető legtöbb információt beletenni ebbe a…

Tovább

Van-e értelme az elektromos autók hatótáv versenyének?

Szó szerint örökzöld téma ez a villanyautózás...A tegnapi esti "helyzetjelentés" kapcsán is csodálkozva olvastam, hogy mi mindent lehet belekölteni abba a puszta ténybe, hogy sok tízmilliós elektromos autók esetében is maradnak kérdések azzal kapcsolatban, hogy kilométerek százait megtéve egy nap…

Tovább

Meddig lehet versenyképes az európai autóipar?

A tőzsdei mese nem helyettesíti a szolid fundamentumokat. A tervgazdaság pedig nem lehet sikeres, főleg akkor nem, ha szembe megy a vevői akarattal.A Share Now esete, és a legutóbbi Fordos rendezvény, – amiről a Millásreggeliben beszámoltam –, valamint sok sok hazai és külföldi autóipari vezetővel…

Tovább

Megveszi a Stellantis a Share now autómegosztó szolgáltatót

Az autómegosztás üzleti modellje prémium gyártók számára nem profitábilis. Ezt mutatja a Share Now eladása a Stellantis konszernnek.A BMW és a Daimler korábbi vezetői hatalmas ígéretekkel vágtak neki a "jövő mobilitásának" kikiáltott megosztós bizniszbe, külön-külön nem ment, és összefogva sem…

Tovább

A Ford Pro teljes villanyosítási tervet mutatott be a haszongépjárművek üzemeltetésére

Ted Cannis a Ford Pro CEO-ja. Lehetőségem volt ma vele interjút készíteni, ami nagy szó, lényegében egyetlen ember van felette a Fordnál, az maga Jim Farley. A Ford Pro egy teljes koncepciót mutatott be és ismertetett ma, amely a szoftver alapú, proaktív, az ügyfél igényeit messzemenően…

Tovább

A statisztikák szerint nem keresettek az elektromos bérautók Európában

Egy bérautó ár összehasonlító portál tett közzé adatokat arról, hogy mekkora részt tesznek ki a bérautó foglalásokból az elektromos autók a kontinensünkön. 0,22%. Ennyit.A flotta rendelkezésre áll, tehát a megadott foglalási aránynál magasabb arányt képvisel a tisztán elektromos autók aránya a…

Tovább
süti beállítások módosítása