140 autót semmisített meg egy augusztus eleji tűzvész Dél-Koreában, amit egy parkoló elektromos autó okozott egy mélygarázsban.
Érdemes újra és újra elmondani, hogy az elektromos autók alapvetően lényegesen ritkábban gyulladnak ki, mint belsőégésű társaik. A média által gyakran kiemelt esetek sokakban kelthetik azt az érzést, hogy ez egy gyakori jelenség, miközben arányaiban egyáltalán nem az.
Az érem másik oldala: ha gond van, akkor hatalmas gond van. A koreai tűzeset pedig egy előfutára annak, amivel egyre gyakrabban kell szembenéznünk. A tűzesetek jelentős része nem rendeltetésszerű használatból, korábbi sérülés szakszerűtlen javításából, vagy töltés közben műszaki problémákból adódik.
Előzetes hírek alapján, úgy, hogy még messze nem zárult le a nyomozás, egy parkoló, nem töltőn lévő EQE okozta a katasztrofális tüzet.
170 tűzoltó küzdött órákon át, hogy kontroll alatt tartsák és eloltsák a tüzet. 23 ember kellett kórházba vinni füstmérgezés miatt, 121 embernek kellett időszakosan elhagynia az otthonát a tűzeset miatt.
Egy elektromos autó oltásához nem ritkán 10 000 liter nagyságrendű vízre van szükség, valamint több órára, úgy, hogy az elvileg eloltott autót olyan körülmények között kell tárolni, hogy az később beinduló kémiai reakciók kapcsán ne tudjon spontán újra gyulladni.
Nem kis feladat tehát, amivel szembe kell néznünk. Az Egyesült Államokban, de Dél-Koreában, vagy az EU-ban is azon dolgoznak a törvényhozók, hogy szabályozottabb legyen a főleg lítium-ionos akkukat érintő előírás "halmaz". Részletesebb tesztek, kiterjedőbb vizsgálatok sérülések kapcsán, érzékenyebb műszerezettség az akku paramétereinek kontrollálására és felügyeletére. Ilyen, és ehhez hasonló elvárások szerepelnek a tervezetekben.
Forrás