Mint kétszeres szenvedélyes Mercedes tulajdonos, rossz volt nézni az elmúlt évek egy-két komolyabb baklövését Stuttgartban. Szó szerint fájt megosztani veletek tegnap az EQE hírt, amit több oldalon ellenőriztem, mielőtt kitettem. A cég hivatalos álláspontja szerint a német sajtóban megjelent hírrel szemben nem volt nullás hónapjuk, de hogy mennyit adtak el EQE-ből a szóban forgó októberi hónapban, azt nem közölték.
Nem sok jót sejtet, hogy EQE SUV-ból is kevesebb, mint 300 darabot. EQA-ból 94 autót, míg EQB-ből 191-et adtak át.
Sikernek minden bizonnyal nem lehet ezt elkönyvelni, ha nullás volt a hónap, ha nem.
A teljes kép érdekében fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy az EQ sorozat disztribúciós modellje változott Kínában, pont a szóban forgó időszakban. Nem minden hivatalos Mercedes disztribútor árulhat EQ autókat, csak kiválasztott partnerek.
Az, hogy a Mercedes stratégiája messze nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, nyugodtan kijelenthető.
Minél részletesebben dolgozzuk fel ezt a nyilvánosság előtt, minél őszintébben néz szembe ezzel a Mercedes, annál nagyobb esély lesz arra, hogy a második, most jövő nekifutás esetében ne rontsák el a villany stratégiájukat. A belsőégésű modellek sikeresek, az autóipar természetes ciklikus kilengéseit is figyelembe véve. Azt szeretném, ha a csillag a villany modellek esetében is úgy ragyogna, ahogy ez méltó a márkához, a történelméhez és a küldetéséhez.
Teljes, radikális paradigmaváltás kell ehhez. Mercedes tulajdonosként, a márka iránt érzett elhivatottságommal, szívből kívánom ezt.