A héten írtam arról, hogy a kibontakozó autóipari válság közepén az EU tervekkel állt elő azzal kapcsolatosan, hogy az egyébként is a világ legszigorúbbjának számító CO2 kibocsátási limiteket tovább szigorítsák a következő 10 évben az autógyártóknál.
Az átrendeződés, a tömeges elbocsátások, a kis és közepes vállalkozások ellehetetlenülése már elkezdődött az autóiparban, a CO2 limitek drasztikus további szigorítása ezt csak gyorsítani fogja. Függően attól, hogy ki hol áll az elektromos kapacitási kiépítésében, eltérően nyilatkoznak az intézkedésekről az autógyártók. A VW mindent egy lapra feltéve indult neki a villanyosításnak, a konszern vezér Diessnek létfontosságú, hogy a politika még véletlenül se lépjen vissza ebből, hiszen azonnal komoly gondba kerülnének a termékpalettájukat és invesztícióikat nézve. Sőt, Diess tovább megy, további adókat tartana kívánatosnak a belső égésű motoros autók ellehetetlenítésére. Ha egy terv egyszer beindul...
A VDA, a német autóipari szövetség vezetői sokkal nagyobb aggodalommal figyelik az eseményeket, főleg a munkahelyek tekintetében, míg a német kereskedelmi iparkamara képviselői szerint "miközben a célkitűzéseken egyre csak emelnek, a klíma semlegesség eléréséhez vezető úton a feltételek nagy része még nem adott, az elképzelések többségre pedig a vágyálom kategóriába tartozik".
Egy remek táblázatban foglalta össze Dudenhöffer Professzor Úr, hogy mit is jelent villanyautó igény szempontjából a 2030-ra lévő CO2 célkitűzés, az eddigi és az ezutáni szintet nézve, amennyiben az autógyártók el akarják kerülni a büntetéseket:
Eddig 2030-ra nagyjából 59 g/km volt a kitűzött cél, most ez 47,5 g/km lenne. Ez 10% emelkedést jelentene villany arányban, azaz 2030-ban nem lenne elég 54% villanyautót eladni az EU piacon, hogy teljesüljenek a célok, 64% kellene. 15 milliós piacból kiindulva ez a tervezetthez képest 1,4 millióval több villanyautót jelentene. 60 kWh-s átlag aksi mérettel számolva autónként ez 83 GWh többlet kapacitást igényelne li-ion akkumulátorokból. Ez másfél kaliforniai Gigafactorynak felel meg.