Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Németországban csak minden harmadik új autó magánvásárlás

2020. október 19. - Várkonyi Gábor Autóblog
121799599_765245037606890_234608351685259304_o.jpg
Az, hogy egyre drágábbak az autók, nem újdonság. Az sem, hogy ez a következő években ez a trend nem fog megfordulni, sőt, egyre gyorsabb ütemben fognak drágulni az autók. Az olló a nyugati társadalmakban is egyre inkább nyílik az átlagos bérek és az átlagos új autó árak között.

Az elmúlt 25 év statisztikáit elemezve kiderült, hogy amíg a bérek Németországban 60 százalékkal emelkedtek, addig az autóárak ugyanezen időszakban közel megduplázódtak. 1995-ben 14 havi bruttó bérből lehetett venni egy átlagos autót, ez ma már 17 hónap. Mivel itt átlagokról beszélünk, a valóságban ezek a számok nyilván rosszabbul néznek ki.

Jól lemérhető ez abból, hogy hogyan tolódott el az új autó vásárlásoknál a céges/privát arány.

Amíg 1995-ben minden második új autó magánvásárlónak ment el, addig most már csak a piac harmadát jelenti Németországban a privát vásárlás.

Szokás erre azt mondani, hogy a lízing irányába megy el egyébként is a fókusz, de lényegében az is csak számmisztika. Ami drága, azt a végén valahol ki kell fizetni.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4516245508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2020.10.19. 16:20:06

A lízingnek pont az a lényege, hogy a lízingcégek több ponton is tudnak spórolni az új autók árán.
Ha egy új autó 30 000 EUR-ba kerül, Azt egy nevesebb lízingcég a következö kedvezményekkel tudja megvenni:
- Visszaigénylik az MwSt-t, ami 19% (5700 EUR)
- Mivel nagy mennyiségben vesznek autókat, így igen nagymértékü kedvezményeket is kapnak. Ez akár 20-30% is lehet. (7000-8000EUR) EUR
Tehát, az autót Majdnem féláron kapják meg.
(30 000 -5700 -8000=16000EUR)
Nos, itt keresnek az üzleten a lízingcégek, és emiatt jobb üzlet a lízing, mint megvenni az autót.
süti beállítások módosítása