![121799599_765245037606890_234608351685259304_o.jpg](https://m.blog.hu/va/varkonyigabor/image/121799599_765245037606890_234608351685259304_o.jpg)
Az, hogy egyre drágábbak az autók, nem újdonság. Az sem, hogy ez a következő években ez a trend nem fog megfordulni, sőt, egyre gyorsabb ütemben fognak drágulni az autók. Az olló a nyugati társadalmakban is egyre inkább nyílik az átlagos bérek és az átlagos új autó árak között.
Az elmúlt 25 év statisztikáit elemezve kiderült, hogy amíg a bérek Németországban 60 százalékkal emelkedtek, addig az autóárak ugyanezen időszakban közel megduplázódtak. 1995-ben 14 havi bruttó bérből lehetett venni egy átlagos autót, ez ma már 17 hónap. Mivel itt átlagokról beszélünk, a valóságban ezek a számok nyilván rosszabbul néznek ki.
Jól lemérhető ez abból, hogy hogyan tolódott el az új autó vásárlásoknál a céges/privát arány.
Amíg 1995-ben minden második új autó magánvásárlónak ment el, addig most már csak a piac harmadát jelenti Németországban a privát vásárlás.
Szokás erre azt mondani, hogy a lízing irányába megy el egyébként is a fókusz, de lényegében az is csak számmisztika. Ami drága, azt a végén valahol ki kell fizetni.
Szokás erre azt mondani, hogy a lízing irányába megy el egyébként is a fókusz, de lényegében az is csak számmisztika. Ami drága, azt a végén valahol ki kell fizetni.