A japán NHK tévéadó szerint az ország gazdasági, kereskedelmi és ipari minisztériuma egy olyan javaslaton dolgozik, amely a benzines autókat a 2030-as évek középére nem engedné új autóként forgalomba helyezni.
Ez azonban nem a belső égésű motoros autók tiltását jelentené. Hibridként lehetne csak új autókat gyártani, másfél évtized múlva. Ez a terv hasonlatos a kínai elképzelésekhez, a kínai kommunista párt ütemterve szerint sem lesznek betiltva a belső égésű motorok az autókban a következő évtizedekben, a villanyosítás viszont elvárt lesz, azaz tisztán benzines autók ott sem lesznek majd új autóként eladhatóak a következő évtized második felétől.
Ezek teljesen ésszerű tervek, lágy átmenetet jelentenek, tervezhetőséget, tiszta és megvalósítható célokat az autóiparnak.
Csodálatos lenne, ha az EU képviselői példát vennének a világ legnagyobb autópiacának a szabályozásáról. Különösen annak tükrében, hogy az RCEP szabadkereskedelmi övezetében Japán és Kína is részt vesz, tehát az ő megközelítésük fog érvényesülni a világ döntően nagyobb hányadában, ami az autópiacot és a gazdasági teljesítményt illeti.