Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Suda SA01 típusú villanyautó megbukott az ADAC által végzett teszten

2021. január 14. - Várkonyi Gábor Autóblog

Írtam pár hete arról, hogy mennyire röhejes, hogy még annak sem szabunk gátat, hogy állami támogatások kihasználására "kitalált" termékek kapjanak masszív, sok ezer eurós támogatásokat az EU több tagállamában, csak azért, mert elektromosak.

138200141_827439848054075_4968298993441820601_n.jpg
Versenyképes, biztonságos, előremutató technikával rendelkező villanyautóknál sem egyértelmű, hogy miért kell őket egyoldalúan több millió forintnak megfelelő összegekkel támogatni, de ebben a kérdésben számos pro és kontra érvet ütköztetve, vérmérséklet és hitrendszer szerint lehet normálisan vitatkozni. Azon a tényen vélhetően nem sokat fog változtatni a polemizálás, hogy a széndioxid kvóták kapcsán nincs is nagyon más lehetőség, mint masszívan tolni a villanyt az EU piacán.

Abban ugyanakkor talán megegyezhetünk, hogy a kis szériás, egyedi forgalomba helyezés szabályait kihasználó, 2-3 évtizeddel ezelőtti technikát felvonultató, gagyi kínai autókat nem kellene pénzzel tolni. Az ilyen gyártókat távol kellene tartani ettől a piactól, és ezzel párhuzamosan nagyon figyelni kellene a kínai ipar másik végletét, a high-tech terméket előállító, világhódításra készülő cégeket. Azoktól nem szégyen tanulni.

Suzuki SX4 szedán koppintással, gyors töltővel a tesztek szerint gyakorlatilag nem tölthető aksival, lényegében zéró passzív biztonsági elemekkel felszerelt "autó" semmilyen kiskapuval ne lehessenek jelen Európában. Pláne nem adópénzből megtömve.

A Suda SA01 típusú villanyautó legalább nem gyulladt fel a törésteszt során, mert éppen csak nem sérült az akkumulátora, bár a tesztet végző ADAC szerint egy minimális sebességtöbblet, vagy egy picit más szögben történő ütközés esetén biztosan nagyobb baj következett volna be. A vezető jó eséllyel így sem élte volna túl az ütközést. Egy olyan teszten bukott meg az autó, amit itt lassan két évtizede lényegében bármilyen típusengedélyt kapó autó lazán megold.

Ezt lehet kihozni 19.390 euróból. Amit most, összevont kedvezményekkel, ami áfacsökkentést és vásárlási hozzájárulást jelent, 10.390 euróért meg lehet venni.

ESP nélkül jön az autó, itt is a kis szériára vonatkozó könnyítést használták ki. 70 km/h sebességnél az ADAC kikerülési tesztjén megpördült a kínai "versenyző", egy átlagos kisautó közel százas tempóval tudja abszolválni a manővert, ESP-vel. 41.8 méteres fékúttal kell számolni százas tempóról álló helyzetig, ez közel 10 méterrel több, mint egy E-Corsa esetében.

Hogy viszonylag kedvező ár mellett is lehet európai mércéknek megfelelő autót gyártani villanyhajtás mellett, az a Dacia Spring esetében fogjuk látni, amikor megkezdődik a forgalmazása. Támogatások nélkül az sem lesz olcsó, de a kínai gyártás azért kedvezőbb árakat ígér, mint amiket eddig láttunk belépő szintű villanyautók esetében. Kisebb, egyszerűen kialakított, korlátozott hatótávú, alacsony teljesítményű autó lesz, ugyanakkor ESP és a többi kötelező elem benne lesz az autóban.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4616387914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása