Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A BNEF tanulmánya szerint már 6 év múlva árparitáson lehetnek a belsőégésű motoros és az elektromos autók

2021. május 12. - Várkonyi Gábor Autóblog

A Bloomberg New Energy Finance (BNEF) idei, elektromos autókra vonatkozó tanulmánya szerint már 6 év múlva elérjük azt a pontot a fejlett országok piacán, ahol a belsőégésű motoros autók és az elektromos autók árparitáson lesznek.Ez alapvetően egy olyan hír, aminek örülhetünk is, ugyanakkor érdemes…

Tovább

A Toyota vezére nem ért egyet a belsőégésű motoros autók tiltásával

Akio Toyodát elkönyvelték villanyautó ellenesnek az elektromos autózást egyedüli üdvözítő megoldásnak látó véleményvezérek. Lassan egyedüli autóipari vezetőként nyilatkozik higgadtan és tárgyilagosan arról, hogy nem biztos, hogy ez az egyetlen útja annak, hogy elérjük a környezetvédelmi céljainkat.A…

Tovább

Új S-osztály teszt: elválasztja a lényegest a lényegtelentől, a létező legmagasabb fokon

Elválasztja a lényegest a lényegtelentől, a létező legmagasabb fokon. Egy új S-osztály tesztje ünnep. Különleges alkalom. Hálával, alázattal és tisztelettel illik közelíteni és ennek megfelelően celebrálni egy ilyen eseményt. Nem, nem a 62 milliós ára, vagy a státusza miatt. Az S-osztály minden…

Tovább

Minden új S egy mérföldkő

"Minden új S egy mérföldkő. Kivétel nélkül. Ráadásul utolérhetetlen a maga kategóriájában. 80% fölötti a lojalitási rátája, lényegében évtizedek óta." "Ez az az autó, ami minden más gyártónak a mérce ebben a kategóriában, és ebből nem is csinál titkot senki. Az előző generációnál nem történt…

Tovább

"Nem gyorsul 2 másodperc alatt százra a Tesla bármely modellje"

Jason Fenske egy fantasztikus figura, és nagyon nagyon szeretem a csatornáját a Youtube-on. Engineering Explained a neve, és számos fontos témát dolgoz fel az autózással kapcsolatosan. Olyan kérdésekben is elmerül, mint például az erőműkapacitás ügye, a növekvő áramigény kapcsán, ami a…

Tovább

Vége a kvótakereskedelemnek az autóiparban?

A mai Millásreggeliben körbejártuk a karbon kvóták kérdését, annak kapcsán, hogy a Stellantis vezére bejelentette, hogy idéntől már megoldják a Tesla segítsége nélkül a széndioxid átlaguk problémáját. Miért döntöttek úgy egyes gyártók korábban, hogy inkább fizetnek, mint hogy rizikósnak tűnő…

Tovább

Keződik a Mercedes hét: górcső alatt az EQA és az E-osztály

Az egyik esetében az lenne a kérdésem, hogy miért nem egyből így, a másik esetében meg az lenne a kérésem, hogy lehetőleg ne sokat változtassanak rajta a következő modellváltásnál. Mercedes-es heteim vannak, az EQA és az E-osztály után holnap jön a nagyágyú, amiről biztos, hogy nem lesz elég egy…

Tovább

Tavares bejelentette, hogy a Stellantis nincs többé rászorulva a széndioxid kreditek vásárlására

A Tesla egyik legjelentősebb bevételi forrása a széndioxid kreditek eladása volt az elmúlt években, olyan autógyártóknak, akik nem tudták teljesíteni az EU által egyre feszesebbre húzott CO2 fűzőt. Ezen gyártók egy része vagy kivárt azzal kapcsolatosan, hogy merre indul tovább a piac, vagy nem volt…

Tovább

Júniusban kezdődik a Genesis forgalmazása Európában

Júniustól hivatalosan is megkezdik a Genesis forgalmazását Európában is. Kínában egy hónapja vannak jelen hivatalosan.Az itteni piacon teljesen elektromos és belsőégésű motoros verziókat is kínálnak majd. Online és hagyományos módon is lehet majd vásárolni a mindössze 6 éve létrehozott különálló…

Tovább

Az EURO 7 kapcsán még mindig nem került le az asztalról, hogy "a hátsó ajtón keresztül tiltsák be a belsőégésű motorokat"

Három hete fellélegeztünk, de lehet, hogy túl korai volt az öröm.Megint elkezdtek arról írni a német sajtóban, hogy pánik üzemmódban vannak a gyártók, mert az EURO 7 kapcsán még mindig nem került le az asztalról az, hogy, ahogy fogalmaznak: "a hátsó ajtón keresztül tiltsák be a belsőégésű…

Tovább
süti beállítások módosítása